معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

اردو و فضای اردویی، مکمل حتمی یادگیری برای دانش‌آموزان است

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی ضمن قدردانی از اندیشمندان و فعالان دستگاه تعلیم و تربیت به اهمیت موضوع اردو در کنار درس تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
اردو و فضای اردویی، مکمل حتمی یادگیری برای دانش‌آموزان است

طاهر علمی در گفت و گو با پانا گفت: اردو نوعی گردش یا سفر کوتاه برای دانش آموزان است که برنامه یادگیری تجربی باکیفیت بالا ارائه می‌دهد. برنامه اردویی مدرسه مکمل برنامه های درسی کلاسی است و فرصتی را برای معلمان فراهم می‌کند تا یادگیری دانش آموزان را در فضای متفاوت عملی و حمایتی گسترش دهد و بدانند اردو، مدرسه و اردوگاه محیط زندگی جدیدی را به دور از خانه برای دانش آموزان فراهم می‌کند تا تجربیات جدیدی را برای آنها بوجود بیاورد و از طریق این اردوها است که مهارت‌های مدیریتی، بین فردی و عزت نفس آنها افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: اولین جشنواره کشوری تجارب برتر و ایده های برتر اردویی در سال 1400 برگزار شد تا علاقه مندان فعالیت های اردویی و اردوگاه با ثبت خاطرات و درج تجارب ماندگار خود و ارائه پیشنهادات عملی و عملیاتی و تولید آثار اثربخش و هدفمند اهمیت اردو و اردوگاه را برای دانش آموزان، معلمان، مدیران و والدین روشن کنند.

وی با بیان این که با توجه به استقبالی که همکاران ما در استان انجام دادند بیش از سیصد اثر با ارزش از سوی استان به جشنواره راه یافتند، گفت: این آثار پس از داوری در سطح کشور، 5 نفر به عنوان نفرات برتر کشور انتخاب شدند. بنابراین ضمن تبریک به نفرات برتر استان انتظار داریم این جشنواره را مدیران محترم مدارس مورد تبلیغ قرار دهند تا در مراحل بعدی هم همکاران شاغل و همکاران بازنشسته بتوانند شرکت کنند. ضمنا در این جشنواره شرکت همکاران مدارس غیردولتی نیز بلامانع است.

وی در آخر خاطرنشان کرد و گفت: امیدواریم در ارائه آثار خود راهکارهای توسعه و تقویت اردوگاه‌های دانش آموزی بویژه زیست بوم جدید ما را مورد مساعدت قرار دهند.

این جشنواره در قالب ۶ رشته از جمله اقدام پژوهی، طرح های اردوگاهی، ایده های برتر، ویدیوکست، دلنوشته و خاطره نویسی و روایتگری راهیان نور، با حضور چهار هزار شرکت کننده در سطح کشور برگزار شد.

می توان از نفرات برتر این جشنواره در سال ۱۴۰۰ به یعقوب فنائی(اداره کل، طرح های اردوگاهی)، ماهرخ ایرجی(ناحیه 4، طرح های توسعه اردوگاهی)، نیر فتاحی(ناحیه 5، دل نوشته و خاطره) ، حسین مولوی( مراغه، اقدام پژوهی)، لیلا شکرانه(عشایر، طرح های توسعه ی اردوگاهی) نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار