مشاور نیروی انتظامی شهرستان ملارد:

روش‌های تعلیم و تربیت والدین بر تعاملات آن‌ها با فرزند تأثیرگذار است

ملارد(پانا)- مشاور و کارشناس ارشد روانشناسی نیروی انتظامی شهرستان ملارد در وبینار مجازی، بر اهمیت شناخت سبک‌های فرزندپروری و تبعات آن تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۳۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
روش‌های تعلیم و تربیت والدین بر تعاملات آن‌ها با فرزند تأثیرگذار است

فتانه ورمزیار، مشاور نیروی انتظامی در وبینار مجازی برگزار شده در شبکه‌ شاد بیان کرد: سبک فرزندپروری به روش‌های تربیت و تعلیم والدین گفته می‌شود که بر نحوه تعاملات آن‌ها با فرزندانشان تاثیر می‌گذارد.

کارشناس ارشد روانشناسی در ادامه به بررسی سه سبک فرزندپروری پرداخت و گفت: والدین دارای سبک مستبد برای انضباط ارزش خیلی زیادی قائلند. قــوانین در خانه به شکلی سخت‌گیرانه‌ وضع می‌‌شوند و آن‌ها سعی می‌کنند کنترل خیلی بالایی بر کودک داشته باشند. در عوض این والدین اهمیت کمتری به احساسات و هیجانات کودک می‌دهند، صمیمیت عاطفی کمتری با کودک ایجاد می‌کنند، همچنین والدین دارای سبک مستبدانه از تــنبیه کودک و سرزنش کردن در مقابل اشتباهات کودک بیشتر استفاده می‌کنند.

او در مورد والدین با روش تربیتی سهل‌گیرانه افزود: این والدین معمولاً به دلیل دلسوزی پیامدهای رفتاری را خیلی جدی اجرا نمی‌کنند و برای مثال با اصرار یا خواهش کودک سریع امتیاز را به کودک بر می‌گردانند یا محدودیت را برمی‌دارند.

ورمزیار ادامه داد: والدین دارای سبک مقتدرانه، وقت و انرژی زیادی را صرف جلوگیری از مشکل رفتاری پیش از وقوع آن می‌کنند. آن‌ها همچنین از استراتژی‌های مثبت برای تربیت استفاده می‌کنند.

این وبینار با همت کارشناسی مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد و نیروی انتظامی در بستر شبکه شاد برگزار شد.

خبرنگار: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار