برگزاری اولین جلسه «نقد و گفت‌وگوی نخبگانی» به میزبانی نهاد نماز جمعه

تهران (پانا) - شورای سیاستگذاری ائمه جمعه میزبان برگزاری اولین جلسه «نقد و گفت‌وگوی نخبگانی» در زمینه بازخوانی رسالت‌های نماز جمعه در گام دوم انقلاب اسلامی، با موضوع «نماز جمعه و مطالبه‌گری» شد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین جلسه «نقد و گفت‌وگوی نخبگانی» به میزبانی نهاد نماز جمعه

در این جلسه، محسن مهدیان، نویسنده کتاب «سواد مطالبه - دستگاه محاسباتی در عدالتخواهی امیدآفرین»، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین رضا جوکار، امام جمعه شهر قدس و حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدحسین حسینی، امام جمعه پردیس به طرح دیدگاه‌ها و تبادل نظر پرداختند.

بررسی موضوع امام جمعه سابق لواسانات و خطبه‌های وی درباره ساخت‌وسازها در این منطقه، ضرورت مطالبه‌گری صحیح و مرتبط با نیازهای روز مردم هر منطقه از تریبون‌های نماز جمعه، چگونگی ورود به موضوعات حاشیه‌ای و برخورد با مسائل جنجالی از سوی خطیبان جمعه از محورهای سخنان مهدیان در این نشست بود.

همچنین ضرورت شکل‌گیری ارتباط نزدیکتر مردم هر منطقه با ائمه جمعه برای طرح مشکلات خود و پیگیری و مطالبه‌گری در این زمینه از سوی ائمه جمعه، شکل‌گیری کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی برای طبقه‌بندی و رسیدگی منظم به مشکلات مردم، بررسی جایگاه مطالبه‌گری و نسبت آن با نهاد نماز جمعه، رایزنی امامان جمعه با مسئولان مربوطه در زمینه حل مشکل مردم و ارائه تعریف از مطالبه‌گری مطلوب از جمله محورهای سخنان امامان جمعه شهر قدس و پردیس بود.

در ابتدای این نشست تاکید شد که «منظور از برپایی این جلسات، به هیچ وجه مناظره به مفهوم عرفی آن نیست و در گفت‌وگوها و مباحثات افراد و گروه‌های فکری درون گفتمانی، منوط به اینکه در فضای اخلاقی صورت پذیرد، برنده و بازنده و حاکم و محکومی وجود نخواهد داشت و برنده قطعی و مطلق تضارب آراء متفکرین انقلابی، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است تا گامی در جهت بهبود و تعالی کارآمدی ساختارهای حاکمیتی برای خدمت مؤثرتر به مردم برداشته شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار