فقر مالی، ۳۰ درصد در ترک تحصیل مؤثر است

تهران (پانا) - معاون سواد آموزی شهر تهران گفت فقر مالی ۳۰ درصد، ترس از مدرسه ۱۸ درصد، فقر فرهنگی ۱۵ درصد، بیماری جسمی و ذهنی ۱۴ درصد، مشکلات خانوادگی از جمله طلاق و آسیب‌های اجتماعی ۱۱ درصد، در دسترس نبودن مدرسه در مناطق محروم و عدم علاقه به تحصیل ۳ درصد، نارضایتی از جنس معلم ۲ درصد و سایر موارد ۱۳ درصد در ترک تحصیل موثرند.

کد مطلب: ۱۲۴۱۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
فقر مالی، ۳۰ درصد در ترک تحصیل مؤثر است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میررضا شفیع‌پور، معاون سواد آموزی شهر تهران، گفت: قانون الزامی کردن باسوادی باید در مجلس شورای اسلامی تصویب شود و دو سال به صورت بسته‌های تشویقی اعلام کنند افراد بی‌سواد اگر با سواد شوند؛ به عنوان مثال یارانه آن‌ها افزایش یا دوران سربازی و... کاهش می‌یابد و اگر افراد برای باسوادی مراجعه نکردند از خدمات اجتماعی و تربیتی محروم شوند.

شفیع پور درباره عوامل سهیم در ترک تحصیل دوره ابتدایی افزود: فقر مالی ۳۰ درصد، ترس از مدرسه ۱۸ درصد، فقر فرهنگی ۱۵ درصد، بیماری جسمی و ذهنی ۱۴ درصد، مشکلات خانوادگی از جمله طلاق و آسیب‌های اجتماعی ۱۱ درصد، در دسترس نبودن مدرسه در مناطق محروم و عدم علاقه به تحصیل ۳ درصد، نارضایتی از جنس معلم ۲ درصد و سایر موارد ۱۳ درصد در ترک تحصیل موثرند.

وی ادامه داد: سازمان ثبت احوال و وزارت کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای معرفی کودکان کار بی‌سواد در تلاش هستند، سال گذشته ۱۷۰۰ نفر کودک کار را شناسایی کردیم که البته آمار دقیق نبود و بسیاری از آن‌ها در خارج از تهران بودند.

شفیع پور گفت: شورای عالی آموزش و پرورش قانونی را مصوب کرد و ۵ وظیفه به ارکان مدرسه در رابطه با اولیای بی‌سواد مدرسه و بی‌سوادان محله محول شد، با این کار سریع‌تر می‌توانیم اولیای بی‌سواد را شناسایی و باسواد کنیم و اینگونه به کیفیت آموزش و یادگیری فرزندان آن‌ها کمک کرده‌ایم.

او‌گفت: پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی به ۱۰۰ درصد نرسیده است، در طول ۴ سال اخیر ۲۰۰ هزار نفر در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام نکرده‌اند و به دلایلی ترک تحصیل از دوره ابتدایی وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار