معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم

محور آموزش‌های نهضت سوادآموزی «تعالیم دینی» است

قم(پانا)- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد آموزش های نهضت سوادآموزی بر محور علم جهت دار و تعالیم دینی استوار است.

کد مطلب: ۱۲۴۱۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
محور آموزش‌های نهضت سوادآموزی «تعالیم دینی» است

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سوادآموزی اظهار کرد: امام راحل عظیم الشان در هنگام صدور فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی در هفتم دی‌ماه از منزل خود شروع به آموزش چند نفر از اطرافیان کردند و این برای قم یک افتخار بزرگ است که صدور فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی از قم صورت گرفته است.
وی ادامه داد: شعار هفته سوادآموزی امسال، «سوادآموزی در مدار تحول» است و برنامه هایی بر این اساس در طول هفته برگزار می شود.
معاون سوادآموزی استان قم با اشاره به عناوین هفته سوادآموزی عنوان کرد: اولین روز این هفته چهارشنبه 1 دی 1400 با عنوان سوادآموزی و رسانه و پنجشنبه 2 دی 1400 با عنوان سوادآموزی و فرهنگ ایثار، شهادت و مسئولیت پذیری اجتماعی نامگذاری شده است.
قاسمی نیا ادامه داد: جمعه 3 دی، روز سوادآموزی و ترویج فرهنگ نماز و انتظار است و شنبه 4 دی با عنوان سوادآموزی و تکریم از فعالان سوادآموزی نامگذاری شده است.
وی گفت: یکشنبه 5 دی، روز سوادآموزی، فرهنگ کتابخوانی و تولید و دوشنبه 6 دی نیز روز سوادآموزی و مسئولان است.
معاون سوادآموزی استان قم یادآور شد: روز سه شنبه 7 دی نیز با عنوان سوادآموزی و تجدید میثاق با آرمان های امام (ره) و مقام معظم رهبری نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: امسال ۲۴۰ نفر آموزش دهنده داریم که تابه امروز ۳۳۰۰ نفر به عنوان سواد آموز توسط این ۲۴۰ نفر در حال آموزش هستند و ما اولین استانی بودیم که کتاب های ساده برای بزرگسالان کم سواد را ترجمه کرده و در اختیار کتابخانه های استان قم قرار دادیم.
قاسمی نیا با تاکید بر ضرورت فراگیری علم جهت دار گفت: محور و نخ تسبیح تمامی آموزش ها و کتاب های نهضت سوادآموزی تعالیم دینی و ارزشی است.
وی ادامه داد: در استان قم در میان بانوان از ۳۴ درصد به ۷۰ درصد رسید ودر میان مردان نیز به طور کلی از ۶۴ درصد در ابتدای این طرح هم اکنون به بالای ۹۳ درصد رسیدیم همچنین در زمینه شهری از ۵۳ درصد به بالای ۹۰ درصد سواد آموزی در روستایی از ۳۰ درصد به بالای ۸۰ درصد حساب آموزی رسیده‌ایم.
معاون سوادآموزی استان قم یادآور شد: ما جزء ۹ استان برتر کشور در زمینه با سوادی هستیم و حدود ۱۴۰ نفر در استان قم شناسایی کردیم که از نهضت سوادآموزی به تحصیلات عالیه با سطح کارشناسی رسیده اند.
وی در پایان افزود: حدود ۴٩ رتبه و مقام برتر کشوری تا کنون توسط نهضت سواد آموزی استان هم کسب شده است و از بین حدود ١٨٠ شهید سوادآموزی در کشور، ۵ شهید بزرگوار به استان قم تعلق دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار