چگونه برای امتحانات حضوری در آموزش مجازی برنامه‌ریزی کنیم

شهر قدس (پانا) - هم‌اندیشی دانش‌آموزان شهرستان قدس با مشاور ارشد روانشناسی، جهت برنامه‌ریزی با هدف آمادگی دانش‌آموزان برای امتحانات حضوری در آموزش مجازی در سالن اجتماعات شهید دهنو برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
چگونه برای امتحانات حضوری در آموزش مجازی برنامه‌ریزی کنیم

سمیه اسلامی، مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد روانشناسی در همایشی با عنوان امتحانات حضوری با آموزش غیرحضوری به یکی از موضوعات مهم دانش‌آموزان در شرایط موجود اشاره کرد و گفت: از جمله مشکلات دانش‌آموزان در زمینهٔ نحوه هدف‌گذاری و برنامه‌نویسی صحیح امتحانات است، در همین باب خودآگاهی مبحث مهمی است، که می‌تواند از یک تلنگر ریز در چارچوب شناخت آغاز شود و برای ساده شدن مفهوم می‌توان اضافه کرد، خودآگاهی همانند یک دوربین است که تمام ویژگی‌های مربوط به رفتار، اخلاق و شخصیت ما را ضبط می‌کند و در نهایت به ما کمک می‌کند که علل چرایی برخی از رفتارهای خود را متوجه شویم و بتوانیم آنها را کنترل کنیم.

وی بیان کرد: این اولین تمرین افزایش خودآگاهی، نوشتن برنامهٔ روزانه به صورت مکتوب است که همراه با نوعی خودگویی است و این عمل علاوه بر افزایش تمرکز، نظم انسان را در زندگی پایدار می‌کند که منجر به کنترل خویش در موقعیت‌های مختلف می‌شود.

اسلامی، با بیان خلاصه‌ای از خودآگاهی تصریح کرد: موقعیت‌ها براساس سه عامل هیجان، رفتار و تفکر، تقسیم‌بندی خواهد شد که از همین عامل می‌توان برای درست گام برداشتن در مسیر زندگی بهره برد البته باید توجه کرد شرایط کرونا موجب به وجود آمدن تنبلی در افراد به خصوص دانش‌آموزان شده است که اولین مرحله برای دفع عنصر منحوس تنبلی، اولویت بندی کارهای روزانه و سپس خرد و تقسیم بندی کردن کارهای سخت در برنامه روزانه است.

وی با ذکر مطلبی در باب تعهد انسان به خود گفت: نداشتن تعهد مستحکم خود به خود، عامل اصلی ادامه ندادن به درس خواندن است و برای بازگشت تعهد این موضوع مطرح می‌شود که آنچه به ضرر است را نباید انجام داد تا در سلامت و محیطی آسوده بتوان جادهٔ موفقیت خصوصا" امتحانات را طی کرد این پایبند بودن به تعهدات خود یک ارزش مهم شخصیتی است البته که باید این موضوع را در نظر گرفت.

اسلامی خاطرنشان کرد: کامیابی با خودآگاهی میسر می‌شود و در پی آن عزت نفس را به دنبال می‌آورد و این اعتماد به نفس شما را در زندگی همراهی می‌کند و باعث رسیدن به قلهٔ موفقیت خواهد شد در نهایت این که بخواهید، تا تحقق یابد.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه کشاورزافشار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار