پایان برداشت زعفران در نیشابور

نیشابور (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی نیشابور از تولید بیش از یک هزار و800 کیلوگرم زعفران خشک و درآمد 63.5 میلیارد تومانی حاصل از برداشت زعفران برای کشاورزان نیشابوری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
پایان برداشت زعفران در نیشابور

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ضمن اعلام پایان عملیات برداشت زعفران از مزارع شهرستان گفت: سطح زیرکشت گیاه ارزشمند زعفران در شهرستان نیشابور 4520 هکتار است و غالبا در مناطق مرکزی، میان جلگه کشت می شود و با اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از 62 هزار نفر روز، میزان درآمد ناخالص کشاورزان شاغل در این بخش، مبلغی بالغ بر 635 میلیارد ریال است.

فرهمند راد افزود: با وجود تغییرات اقلیمی و همچنیین کاهش شدید بارندگی می توان با انجام توصیه های فنی جهت تغذیه، آبیاری به موقع و کافی و همچنین برداشت و فرآوری اصولی و بهداشتی محصول در بالا بردن کیفیت محصول تولیدی تاثیر بسزایی داشت.
وی یادآور شد: در سال زراعی جاری، با توجه به شرایط اقلیمی خاص به طور متوسط از هر هکتار 0.4 کیلوگرم زعفران برداشت پیش بینی شد و سهم شهرستان از تولید امسال حدود 1.8 تن زعفران خشک است. امسال برداشت زعفران از اوایل آبان آغاز شده و تا آذرماه ادامه داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار