افتتاح پروژه 500 راسی پرورش دام سبک ژن دار در نیشابور

نیشابور (پانا) - معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور از افتتاح یک باب دامداری پرورش گوسفند داشتی 500 راسی در روستای شمس آباد بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۷۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح پروژه 500 راسی پرورش دام سبک ژن دار در نیشابور

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور هدف از اجرای این طرح را تولید گوشت قرمز، تولید دام اصلاح نژادی، افزایش بهره وری، افزایش تولیدات دامی و افزایش بهره دهی به ازای هر میش اعلام کرد.
محمدعلی فرهمندراد افزود: این طرح در زمینی به مساحت 5500 متر مربع در اراضی شمس آباد دهستان ریوند بخش مرکزی با متراژ یک هزار و 244 مترمربع مسقف و یک هزار و 325 مترمربع غیرمسقف از سال 1398 آغاز و در شهریور ماه سال 1400 پایان یافته است و هم اکنون با نصف ظرفیت در حدود 240 راس گوسفند افشاری ژن دار و اشتغال 3 نفر به صورت مستقیم و 5 نفر بطور غیرمستقیم فعال است.
وی اظهار کرد: تمام سرمایه گذاری انجام شده به صورت خصوصی و بدون تسهیلات بانکی با اعتباری معادل 4 میلیارد تومان بوده است و با توجه به اینکه هم اکنون نیمی از ظرفیت واحد فعال است، قطعا با اختصاص تسهیلات کم بهره، توانایی و امکان تکمیل ظرفیت تا سقف مجوز صادرات وجود دارد.
فرهمندراد در ادامه مراسم افتتاحیه اذعان کرد: با توجه به برنامه ریزی واحد پرورش گوسفند ژن دار و با توجه به اینکه ظرفیت اسمی طرح پرورش 500 راس گوسفند داشتی است: سالانه توانایی تولید حدود 9 تن گوشت قرمز و150 راس بره ماده زای اصلاح نژادی قابل عرضه برای سایر واحدهای پرورش گوسفند در این واحد وجود دارد که گام موثری در تامین پروتئین حیوانی و امنیت غذایی و بهبود ظرفیت ژنی دام سبک شهرستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار