برگزاری دوره آموزشی و ترویجی کشت گیاهان دارویی در نیشابور

نیشابور(پانا) - معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور از برگزاری دوره آموزشی و ترویجی کشت گیاهان دارویی با محوریت کشت محصول گلرنگ، زیره سبز و سیاه با همت اداره ترویج وآموزش کشاورزی و دانشکده کشاورزی نیشابور با حضور مسئول واحد باغبانی مدیریت و جمعی ازعلاقه‌مندان و تولیدکنندگان گیاهان دارویی در این مدیریت خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۳۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزشی و ترویجی کشت گیاهان دارویی در نیشابور

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی نیشابور، محمدعلی فرهمندراد اظهار کرد: به منظور بالا بردن سطح اطلاعات و دانش کشاورزان و ترویج کشت گیاهان دارویی یک دوره کلاس آموزشی - ترویجی با عنوان کلاس مهارتی کشت گیاهان دارویی با شرکت 42 نفر از کشاورزان حوزه شهرستان برگزار شد.
وی افزود: بازدید از مراکز تولید گیاهان دارویی سطح شهرستان از دیگر برنامه های این مدیریت برای آشنایی متقاضیان شهرستان در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی در شهرستان نیشابور است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور یادآور شد: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی شهرستان نیشابور مستعد تولید گیاهان دارویی است، توسعه گیاهان دارویی از اهمیت و اولویت زیادی برخوردار بوده و می تواند همانند توسعه مزارع زعفران شهرستان، برای کشاورزان علاقه مند در کوتاه و بلند مدت اقتصادی نیز باشد.
فرهمندراد در پایان خاطرنشان کرد: حدود یک هزار و 743 تن گیاهان دارویی از اراضی این شهرستان برداشت می شود که رتبه دوم استان را در این خصوص داریم و پیش بینی می شود با ترویج و اجرای کلاس های مهارتی علاوه بر افزایش سطح زیر کشت گلرنگ، زیره سیاه وسبز، توسعه و گسترش سایر گیاهان دارویی سازگار و مستعد و اقتصادی در برنامه کشت متقاضیان قرار گیرد.
در ادامه این دوره کارشناس متخصص گیاهان دارویی دانشکده کشاورزی شهرستان به نکات فنی و اجرایی کشت گلرنگ و زیره سیاه و سبز پرداخت و به سوالات فراگیران پاسخ داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار