وزیر ارشاد:

ساخت نهاد کتابخانه مرکزی شیراز به‌زودی آغاز می‌شود

تهران(پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ساخت نهاد کتابخانه مرکزی در شیراز در دستورکار است، گفت عملیات اجرایی این پروژه با تأمین اعتبار حدود ۲ هزار و پانصد میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نفت و یک هزار و پانصد میلیارد ریال از محل مولدسازی آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۷۵۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ساخت نهاد کتابخانه مرکزی شیراز به‌زودی آغاز می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی شامگاه چهارشنبه در آیین بازگشایی کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز، اظهار کرد: اهتمامی که برای بازگشایی این کتابخانه صورت گرفت قابل توجه است، یک سال پیش از این مکان بازدید کردیم و در آن مقطع زمانی کار در مراحل اولیه بود و تصور نمی‌کردیم به این زودی این پروژه به نتیجه برسد، به سرانجام رسیدن آن نشان دهنده همت مسئولان فارس و حمایت و پیگیری‌های استاندار است.

وی با بیان اینکه این مجموعه در یک نقطه تاریخی و فرهنگی شهر در اختیار شهروندان قرار گرفته، گفت: ما همه به شهر شیراز و داشته های تاریخی و فرهنگی آن افتخار می‌کنیم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه این کتابخانه با نام شهید دستغیب شیراز نامگذاری شده، گفت: شهید دستغیب یک نویسنده فرهنگی، قهار و خوش قلم بوده که حق زیادی به گردن همه ایرانیان دارد، همه ما افزون بر استفاده از برکت شهادت شهید دستغیب، از خردسالی نیز خواننده کتاب‌های ایشان بودیم.

اسماعیلی بیان کرد: در مقطعی همه اطلاعات دینی را با خواندن کتاب‌ها و داستان‌های شگفت‌انگیز ایشان کسب کردیم؛ فضیلت شهادت دستغیب بی همتاست و فضیلت دیگر این شهید بحث نویسندگی اوست.

وی با اشاره به ساخت نهاد کتابخانه مرکزی در شیراز گفت: در سفر استانی که سال گذشته به استان فارس داشتیم تلاش بسیاری برای تصویب مصوبه نهاد کتابخانه مرکزی شیراز انجام شد، البته پیگیری این موضوع با مسائلی همراه بود اما در نهایت قرار شد این پروژه با همکاری وزارت نفت و از محل مولدسازی آغاز شود.

اسماعیلی ابراز کرد: امیدواریم سریعتر نقدینگی مورد نیاز تأمین شود تا مجموعه‌ای فاخر و در شأن شهر شیراز راه‌اندازی، افتتاح و به مردم تقدیم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تالار مرکزی شیراز هم گفت: اقدامات لازم برای راه‌اندازی تالار مرکزی شیراز هم در حال انجام است، همیشه پیگیر هستم تا این اقدامات به نتیجه برسد و امیدواریم این مکان هم بزودی در اختیار مردم فرهنگ دوست شیراز قرار گیرد.

وی ضمن تشکر از خدمات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: مدیرکل این استان یکی از بهترین مدیران فرهنگ و ارشاد کشور است که با جدیت پیگیر اهداف و مأموریت‌های فرهنگی در استان هستند؛ با این ترکیب بسیار خوب مدیریتی و با پشتوانه نهاد ولی فقیه در این سه سال بسیاری از عقب افتادگی ها جبران شده و امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که همه مدیران از ظرفیت‌های این استان بهره ببرند و به داشته‌های آن افتخار کنند.

کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله دستغیب، قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی شهر شیراز و استان فارس، پس از انجام بازطراحی، بازسازی و تجهیز کامل همزمان با دهه کرامت بازگشایی شد.

آئین بازگشایی این کتابخانه شامگاه چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه، همزمان با روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در شهر شیراز برگزار شد.

کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب با ۲ هزار متر مربع زیربنا از گنجینه‌های فرهنگی شهر شیراز و استان فارس است و طرح بازطراحی، بازسازی و تجهیز آن در بخش‌های تأسیسات، ابنیه و به‌روزرسانی و زیباسازی تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار