آموزش سواد سلامت ضرورت دانش‌آموز پیشرو و آگاه است

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرروش شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد اصل تربیت یعنی ایجاد امکان بروز و ظهور توانمندی‌های افراد هر جامعه به عنوان نقش‌آفرینان آن جامعه است که مهمترین بستر آن برای دانش‌آموزان مدرسه است.

کد مطلب: ۱۲۴۰۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش سواد سلامت ضرورت دانش‌آموز پیشرو و آگاه است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سید مجتبی هاشمی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در افتتاحیه همزمان 50 اتاق سلامت در این استان به توسعه این حرکت در تمامی مدارس مناطق استان تأکید کرد.

وی بیان کرد: ویژگی‌برنامه‌های امروز افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت است، هر چند در دوره‌های گذشته حوزه بهداشت و سلامت نقش مهمی در آموزش و پرورش داشته و سلامت دانش‌آموزان و شهروندان همیشه مورد توجه بوده، اما با وجود شرایط پاندمی کرونا این توجه به سلامت در سطح جامعه افزایش پیدا کرده است.

هاشمی تصریح کرد: هم در حوزه پیشگیری و هم در حوزه درمان مردم توجه بیشتری به سطح سلامت خود پیدا کردند و به همین دلیل ما نیز در سطح مدارس به علت حضوری شدن آموزش تدریجی باید توجه جدی به حوزه سلامت دانش‌آموزان و معلمان داشته باشیم و در واقع اصل اول آموزش حضوری، توجه به سلامت دانش‌آموزان و معلمان به عنوان مدافعان صف اول تعلیم و تربیت است.

وی ضمن تأکید به نقش سلامت دانش‌آموزان بیشتر از گذشته افزود: آن چیزی که امروز باید به دانش‌آموز به عنوان شهروند پیشرو و آگاه آموزش دهیم توجه به سواد سلامت است، به طوری که تغییر رفتار در این زمینه با توجه به آموخته‌های سواد سلامت قابل نمایش و مورد کاربرد در زندگی باشد، باید دقت کرد این موضوع به هیچ وجه در قرنطینه و جدا از فضای واقعی اجتماعی امکان پذیر نیست. بنابراین پرداختن به حضور دانش‌آموزان به صورت کنترل شده به ویژه در سطح مدارس و با رعایت پروتکل‌ها می‌تواند به آنها در عبور از این بیماری و در زندگی واقعی کمک کند.

مدیرکل آموزش و پروش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: اتاق بهداشت، به ویژه در ۵۰ مدرسه امروز تجهیز می‌شوند، این رویکرد یعنی توجه به سلامت دانش‌آموزان مدنظر قرار گیرد، در واقع این حرکت نمادین می‌تواند اولویت استان و آموزش و پرورش را در این مسیر نشان دهد و انتظار می‌رود با سرعت بیشتری در تمامی مدارس شاهد این حرکت باشیم؛ در واقع انتظار این است در همه مدارس در حد توان مدرسه به سلامت دانش‌آموزان به عنوان اصل غیرقابل اغماض اهمیت داده شود و از ناظران نیز درخواست داریم بدون چشم‌پوشی این اصل را مورد توجه قرار دهند تا سریع‌تر به سطح تراز مطلوب جامعه دست پیدا کنیم.

سید مجتبی هاشمی ادامه داد: بنده از مدیران محترم مدارس درخواست دارم از اتاق سلامت در مدیریت مدارس بهترین استفاده را ببرند و برای این موقعیت نقش تعریف کنند، در واقع اگر قائل به نقش سلامت در جامعه هستیم باید در اداره مدرسه نیز برای آن نقش داشته باشیم، و این اتاق و توان دانش‌آموزان علاقمند بهترین بستر برای این کار است.

این مقام مسئول ضمن تبریک به دانش‌آموزان حاضر در این نشست در سطح استان اظهار کرد: در واقع اصل تربیت یعنی ایجاد امکان بروز و ظهور توانمندی‌های افراد هر جامعه به عنوان نقش آفرینان آن جامعه است که مهمترین بستر آن برای دانش‌آموزان مدرسه است.

هاشمی خاطرنشان کرد: ارتقای سواد سلامت بهترین راهبرد خروج از بحران کنونی به عنوان بحران کروناست در واقع این موضوع باعث کاهش هزینه‌های درمان و جایگزین کردن آن با هزینه‌های اندک پیشگیری است، این که این نکته که سلامت جسم بدون توجه به سلامت روان امکان پذیر نیست، باید با ایجاد زمینه‌های حضور و تقویت بنیه‌های سلامت روانی در مدارس و دانش‌آموزان، به معنای واقعی کلمه به سلامت جامعه کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار