مدیر سازمان دانش‌آموزی اداره کل شهرستان‌های تهران:

خبرگزاری پانا بستر مناسب جهت حضور دانش‌آموزان در فعالیت‌های اجتماعی

تهران (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت اعتقاد ما بر این است که سیاست هر مدرسه، یک خبرنگار باید به مرور انجام شود و در نهایت به رقم ۶۰ هزار دانش‌آموز درسطح کشور برسیم.

کد مطلب: ۱۲۴۱۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری پانا بستر مناسب جهت حضور دانش‌آموزان در فعالیت‌های اجتماعی

ابوالحسن قلی‌زاده، مدیر سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در جریان برگزاری دوره تکمیلی تربیت مدرس خبرگزاری پانا که به صورت ویدیو کنفرانس برای تمامی استان‌های کشور برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: در سطح شهرستان‌های استان تهران برنامه‌هایی برای آموزش خبرنگاران دانش‌آموز در سطح مناطق اجرا کردیم و با توجه به شرایط کرونایی دو برنامه قطبی آموزش خبرنگاری در سطح استان برگزار شد.

وی بیان کرد: با توجه به جابجایی بعضی از نیروها که در سطح بعضی از مناطق شهرستان‌های استان تهران داشتیم، اخبار این مناطق کاهشی را به نسبت سایر مناطق فعال نشان می‌دهد ولی در مجموع اخبار پانا شهرستان‌های استان تهران از لحاظ کمی و کیفی در سطح قابل قبول قرار دارد.

قلی‌زاده تصریح کرد: رابطین خبری، گروه‌های دانش‌آموزی را در سطح مناطق آموزش داده و امروز هم مدرسین استان از سطح بعضی مناطق انتخاب شدند و دوره تکمیلی تربیت مدرس خبرگزاری پانا را طی کردند؛ این افراد مناطق خود و در کنار آن مناطق همجوار را تحت پوشش قرار دارده و با برگزاری کلاس‌های آموزشی اصول نگارش خبر و سایر مفاهیم را به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند.

مدیر سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: برای نخستین مرتبه سازمان دانش‌آموزی کشور برای خبرگزاری پانا یک اساسنامه تنظیم کرده که در حال اجرا است و از سوی دیگر ضرورت توجه به آیین نگارشی در تنظیم اخبار و تغییرات در عرصه نوشتن خبر با توجه به پیشرفت علم خبرنگاری و دیدگاه‌های سایر خبرگزاری‌ها ضرورت دارد که به صورت کامل به دانش‌آموزان به همراه الگوهای نگارش و خبرنویسی منتقل شود و پانا مرکز با مجموعه مدرسین کشور ارتباط برقرار کند و این الگوها را به آنها جهت ارجاع به دانش‌آموزان انتقال دهد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است تا دانش‌آموز خبرنگار ما در حوزه کاری خود حرکت از سطح مدرسه به منطقه داشته باشند تا عنوان خبرنگار همراه با کسب صلاحیت حرفه‌ای به او تعلق گیرد که کارت خبرنگاری نیز برای او صادر خواهد شد.

قلی‌زاده تصریح کرد: اعتقاد ما براین است که سیاست هر مدرسه یک خبرنگار می‌بایست به مرور انجام شود و در نهایت به رقم ۶۰ هزار دانش‌آموز در سطح کشور برسیم و سهم شهرستان‌های استان تهران ۴۵۶۰ دانش‌آموز خبرنگار است و در مجموع خبرگزاری پانا بستر مناسب جهت حضور دانش‌آموزان درفعالیت‌های اجتماعی است.

مدیر سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تأکید کرد: دانش‌آموزان با حضور در عرصه خبرنگاری پانا با یک حرفه آشنا شده بطوریکه در اینجا هدف کسب درآمد نیست، لیکن در سطح منطقه و استان تدابیری اندیشه شده که سیاست‌های تشویقی برای دانش‌آموزان خبرنگار اجرا شود.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار