پیام تبریک مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به مناسبت گرامیداشت هفته سوادآموزی

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به مناسبت گرامی‌داشت هفته سوادآموزی پیامی را صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به مناسبت گرامیداشت هفته سوادآموزی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، متن پیام سید مجتبی هاشمی به مناسبت گرامیداشت هفته سوادآموزی پیامی را صادر کرد که متن این پیام بدین شرح است:

آموختن، هنری است که همه توانایی ها و هنری‌های دیگر، از آن می‌جوشد و سر برمی‌آورد. به فرموده مقام معظم رهبری، نه تنها یک نیاز اجتماعی است بلکه ابزار حتمی برای ماندن انقلاب است.

هر فرد در جامعه برای اثرگذاری بیشتر نیاز به آموختن دارد، آنجا که مهمترین شاخصه پیشرفت در جامعه میزان آموزش و سواد جامعه در نظر گرفته می شود، آنجا که یک فرد با کسب سواد در جامعه پیرامون بهتری برای خود می سازد و در وجود خویش برای زندگی امید بیشتری برای ایفای نقش پیدا می‌کند، مشخص خواهد شد که سواد نیاز است.

اهمیت سوادآموزی، آنجایی بیشتر جلوه گر خواهد شد که به ایجاد کارکردها، توانمندی‌ها، شایستگی‌ها و صلاحیت‌ها برای مشتاقان به سواد فردی و ثبات اجتماعی، بیشتر احساس نیاز شود.

نهضت سوادآموزی به توفیق فرمان امام خمینی(ره) از یک حرکت محدود فرهنگی، به نهضتی فراگیر تبدیل شد و از آن پس در شمار مقدس ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی درآمد.

وقتی ما معتقدیم دانایی، توانایی می‌آفریند باید برای توانمند شدن به پا خیزیم و این مهم با تشکیل نهضت مقدس سوادآموزی، اقتضای روح و مرام انقلاب اسلامی بود که به فرمان معمارکبیر انقلاب درمسیر نظام مقدس جمهوری اسلامی بر بنای جاوید انقلاب ماندگار است و تا زمانی که این احساس نیاز وجود دارد این بنا ماندگار خواهد ماند.

اینجانب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ امام راحل و ارج نهادن به دستاوردها و قدردانی از همه تلاش‌های انجام شده و فعالیت‌های فرجام یافته، از همه همکاران خوب و خدومم می‌خواهم، با یکدیگر هم پیمان شویم تا ادامه‌ راه با بازبینی فعالیت‌ها و ماموریت‌ها، آرمان‌های سوادآموزی را بر مدار تحول پیگیری و دنبال کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار