اتاق بهداشت محیطی ایمن برای ارائه خدمات و کمک‌های اولیه به دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - اتاق‌های بهداشت مدارس شهرستان‌های استان تهران جهت ارائه خدمات و کمک‌های اولیه به دانش‌آموزان با حضور مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
اتاق بهداشت محیطی ایمن برای ارائه خدمات و کمک‌های اولیه به دانش‌آموزان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اعظم گودرزی مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه اتاق‌های بهداشت مدارس شهرستان‌های استان تهران ضمن قدردانی از تلاش‌های کارشناسان سلامت مناطق، مراقبین سلامت و رابطین بهداشت مدارس اظهار امیدواری کرد با جشن پایانی پاندمی ویروس کرونا بتوانیم جلسات، آموزش‌ها و فعالیت‌های حضوری را از سر بگیریم.

وی با اشاره به اصل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: ساحت زیستی و بدنی نقش بسزایی در آموزش سلامت جسمانی، اجتماعی و معنوی دانش‌آموزان دارد.

این مقام مسئول افزود: امنیت روانی و سلامت دو نعمت بزرگی است که در زمان شیوع ویروس کرونا این مهم تحت تاثیر قرار گرفته و این امنیت و سلامت روانی، مستلزم بدن سالم است.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش مراقبین سلامت، بیان کرد: مراقبین سلامت بازوان قدرتمند سلامت در مدارس هستند چرا که نقش آنها آگاهی دادن به والدین و دانش‌آموزان در مقابله با بیماری‌ها است و در دوران کرونا ویروس نقش آنها پراهمیت تر از قبل شده و در آموزش شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و از همه مهمتر در میزان ابتلا و کاهش بیماری نقش بسزایی داشتند.

گودرزی افزود: در کنار این آموزش‌ها و مکان مدرسه نیاز به یک محیط ایمن است که مراقب سلامت بتواند در موقع بروز حوادث تا رسیدن خدمات درمانی به دانش‌آموزان خدمات و کمک‌های اولیه را ارئه دهد و این محیط اتاق بهداشت با تجهیزات کامل است که با را‌اندازی این اتاق‌ها در مدارس می‌توان کمک بساری به آموزش دانش‌آموزان کرد.

وی ادامه داد: کارشناسان سلامت و مراقبین بهداشت علاوه بر این وظیفه آموزش والدین، غربالگری، انجام معاینات دانش‌آموزان، بررسی سوابق بهداشتی دانش‌آموزان و پیگیری در رفع نواقص واکسیناسیون، انتخاب بهداشت یاران مدارس، کنترل بهداشت فردی دانش‌آموزان، بیماریابی، آموزش بهداشت، نظارت بر بهداشت و ایمنی محیط مدرسه، لوله کشی، صابون، مایع دستشویی، سرویس‌های بهداشت، تجهیز اتاق بهداشت مدرسه جهت ارائه خدمات به دانش‌آموزان، معاینات مقدماتی(بینایی،شنوایی،دهان و دندان)با اولویت پایه تحصیلی، معاینات قد، وزن، ترسیم رشد فیزیکی دانش‌آموزان را دارند.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی یادآور شد: در شرایط فعلی و با بازگشایی مدارس حضور کارشناسان سلامت، مراقبین بهداشت و رابطین بهداشت در مدارس برای کنترل پاندمی کرونا بر اساس دستوالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش و شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت تمامی نکات الزامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار