دانش‌آموز بجنوردی رتبه سوم جشنواره جوان خوارزمی کشوری را از آن خود کرد

بجنورد (پانا) - پژوهشگر فعال پژوهش‌سرای دانش‌آموزی بجنورد در گروه علمی مکانیک و با ساخت «دستگاه اطفا حریق به وسیله پرتاب خاک توسط موتور دمنده بنزینی» در بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی 1400 رتبه سوم کشوری را کسب کرد،

کد مطلب: ۱۲۳۸۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز بجنوردی رتبه سوم جشنواره جوان خوارزمی کشوری را از آن خود کرد

به گزارش ایرنا، امیرمحمد بختیاری، پژوهشگر فعال پژوهشسرای دانش اموزی بجنورد در گروه علمی مکانیک و با ساخت «دستگاه اطفا حریق به وسیله پرتاب خاک توسط موتور دمنده بنزینی» در بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی 1400 رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

مهدی مودی، مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی، ضمن تبریک و تهنیت این موفقیت غرورانگیز و ارزشمند خدمت خانواده محترم، معلمان تلاشگر و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش استان، از خداوند متعال استمرار و تداوم موفقیت در راه پیشرفت را خواستار شد.

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان خراسان شمالی اظهار کرد: امیرمحمد بختیاری دانش آموز پایه متوسطه دوم دبیرستان شاهد امام حسین(ع) بجنورد با ارائه طرحی با عنوان «ساخت دستگاه اطفای حریق به وسیله پرتاب خاک توسط موتور دمنده بنزینی» در این جشنواره خوش درخشید.

فرانک محمدی افزود: ابتدا ۳۴ اثر تحقیقاتی، علمی و پژوهشی دانش آموزان به مرحله استانی بیست وسومین جشنواره جوان خوارزمی راه پیدا کرد.

وی بیان کرد: پس از داوری این مرحله، تعداد ۳۲اثر پژوهشی به مرحله کشوری رفت و پس از ارزیابی صورت گرفته ۱۷اثر در مرحله نیمه نهایی کشوری پذیرفته شد.

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان خراسان شمالی گفت: هیات داوران وزارت علوم ۳۱طرح شامل ۴۱ نفر از دانش‌آموزان استان‌های مختلف کشور را به عنوان برگزیدگان نهایی جشنواره بیست و سوم انتخاب کرد.

محمدی گفت: تعداد ۲هزار و ۳۶۳طرح از مناطق مختلف کشور که غالبا طرح‌هایی با رویکرد رفع نیازها و مسائل زیست بوم منطقه جغرافیایی شرکت‌کنندگان بود، ارائه شد. ۳۱طرح پس از بررسی‌های علمی دقیق به عنوان طرح های برگزیده اعلام شد.

وی افزود: تعداد ۲۴۱طرح به مرحله مصاحبه دعوت شدند و در نهایت ۷۱طرح به مرحله داوری وزارت علوم راه یافتند که از این بین ۳۱طرح از ۴۱ دانش‌آموز از استان‌های مختلف کشور به عنوان برگزیدگان نهایی جشنواره بیست و سوم انتخاب شدند.

نوآوری، کاربرد و حل‌مساله، ارزش و مستندسازی علمی و پژوهشی، و به‌ کارگیری روش‌های کیفی و کمی در داوری، از شاخص های اصلی بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار