مدیر آموزش و پرورش منطقه۴:

جشنواره نوجوان خوارزمی راهی برای کشف استعداد و خلاقیت دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه۴ اعلام کرد جشنواره خوارزمی بسترسازی برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است و این طرح‌ها بزنگاه‌هایی هستند که اجرای آنها به منظور بروز خلاقیت، نوآوری و استعدادهای نهفته دانش‌آموزان ضروری است.

کد مطلب: ۱۲۳۷۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره نوجوان خوارزمی راهی برای کشف استعداد و خلاقیت دانش‌آموزان است

جلسه تقدیر از ناظرین و داوران هفتمین جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور محمدحسین لونی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴، شهاب روزبهانی؛ معاون آموزش متوسطه، مرضیه قنبری؛ کارشناس مسئول آموزش متوسطه اول و حسین قربانی؛ دبیرخانه جشنواره نوجوان خوارزمی از داوران و ناظران جشنواره نوجوان خوارزمی با اهدا لوح تقدیر و هدایایی برگزارشد.
محمدحسین لونی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه۴ با اشاره به اینکه جشنواره خوارزمی یک بخش از کشف استعدادهای دانش آموزان است، گفت: مدیران و همکاران در مدرسه با استفاده از بکارگیری و کشف استعداد دانش آموزان می توانند راهی روشن برای آینده آنها فراهم کنند.

لونی با اشاره به اینکه معلمان باید هوشمندانه در کشف استعداد دانش آموزان اقدام کنند، افزود: کم توجهی به دانش آموزان باعث از دست دادن فرصت ها در آن ها خواهد شد و برای ایجاد انگیزه و کشف استعداد آنها می توان از پژوهشسرا آفرینش و کمک آموزشی ها بهره گرفت.

وی در ادامه گفت: یکی از ساحت های شش‌گانه ساحت تربیتی علم و فن آوری است که در جشنواره خوارزمی توجه خاصی شده است.

در ادامه شهاب روزبهانی؛ معاون آموزش متوسطه منطقه 4 هدف از اجرای این طرح در آموزش و پرورش گفت: جشنواره خوارزمی بسترسازی برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان است و این طرح ها بزنگاه هایی هستند که بسترسازی اجرای آنها به منظور بروز خلاقیت، نوآوری و استعدادهای نهفته دانش آموزان ضروری است.
روزبهانی از اجرای موفقیت آمیز جشنواره نوجوان خوارزمی در مقطع اول متوسطه اظهار امیدواری کرد و گفت: یکی از اهداف مستتر و مهم این طرح ها شناسایی و آماده سازی دانش آموزان برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته هوشمندانه و مورد علاقه آنهاست که اگر در فاز عملیاتی آن درست عمل کنیم، نتیجه آن اشتغال زایی درست بر اساس نیاز جامعه خواهد بود.
در ادامه مرضیه قنبری؛ کارشناس مسئول آموزش دوره اول با اشاره به اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی یک موقعیت جدید یادگیری برای دانش آموزان ایجاد می کند، گفت: این فضا و فرصت جدید در این جشنواره فرصتی خارج از چهارچوب کلاس و مدرسه و در مکان، فضا، زمان و محتوای آموزشی جدید و گسترده رشد می کند.
قنبری با اشاره به اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی یکی از بزرگترین رویدادهای علمی، پژوهشی و مهارتی دانش آموزی کشور است، گفت: در مرحله منطقه ای جشنواره نوجوان خوارزمی قریب به ۳۰ هزار دانش آموز دوره اول متوسطه در منطقه حضور دارند و این دانش آموزان ارزشمندترین و بهترین سرمایه های انسانی و اجتماعی محسوب می شوند که حتما باید قدر آن ها را دانسته و در جهت پیشرفت و ارتقاء آنها گام برداشت.
در ادامه حسین قربانی، دبیرخانه نوجوان خوارزمی گزارشی اجمالی در خصوص نحوه اجرای جشنواره را برای حضار تشریح کردند و در پایان نقطه نظرات و پیشنهادات و انتقادات ناظرین و داوران بزرگوار در خصوص عملکرد بهتر هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی در سال جاری مکتوب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار