رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس:

المپیاد بازی‌های فکری سرگرمی رویش، موجب بازگشت نشاط و شادابی به مدارس شده است

شیراز(پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس نقطه قوت المپیاد رویش را اهداف درست و تاثیرگذار آن برشمرد و افزود بازی‌های فکری سرگرمی موجب تقویت حس همکاری و همفکری گروهی در بین دانش‌آموزان، می‌شود و نشاط و شادابی را در بین دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان افزایش می‌دهد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
المپیاد بازی‌های فکری سرگرمی رویش، موجب بازگشت نشاط و شادابی  به مدارس شده است

امید اسماعیلی در حاشیه بازدید از روند برگزاری المپیاد رویش در ناحیه یک شیراز، در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: از سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های انجام شده المپیاد رویش بصورت مجازی برگزار شد، اما امسال این اختیار را به مناطق دادیم که با مجوز شورای برنامه‌ریزی و ادارات آموزش و پرروش منطقه و شهرستان خود باتوجه به شرایط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مرحله منطقه و ناحیه را بصورت حضوری برگزار کنند.

او با بیان اینکه امسال نیز شاهد استقبال بسیار خوب دانش‌آموزان و خانواده‌ها بودیم، افزود: پس از دو سال آموزش مجازی و تعطیلی مدارس المپیاد رویش کمک می‌کند تا دانش‌آموزان با فضایی شاداب تر به سمت مدارس سوق داده شوند.

اسماعیلی گفت: با توجه به استقبال و جذب هزاران دانش‌آموز، نقطه قوت المپیاد رویش در اهداف آن نهادینه است، به طوری که اهداف این المپیاد به درستی تبیین شده‌اند و در طی سال‌های پیاپی که این مسابقات درحال برگزاری است دست روی چیزی گذاشته است که دانش‌آموزان و خانواده‌ها به آن علاقه دارند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس اضافه کرد: گاهی هدف‌گذاری‌ها ممکن است غیر واقعی باشد و باعث شود که فرزندان ما به آن سمت جذب نشوند، اما این المپیاد جنبه‌های فکری، روحیه نشاط، رقابت و بازی گروهی را در کنار هم دارد.

وی با توجه به سن و مقطع تحصیلی شرکت‌کنندگان مسابقات رویش و تاثیرات متفاوت این بازی‌ها در هر گروه سنی بیان کرد: در سنین دانش‌آموزان ابتدایی بازی‌ها در تقویت تمرکز و هماهنگی بین نیمکره‌های مغز و هماهنگی بین چشم و دست، در سنین متوسطه تمرکز بیشتر تاثیرگذار بوده است.

اسماعیلی در خصوص مرحله استانی عنوان کرد: برای مرحله استانی بحث اسکان و خوابگاه‌های دانش‌آموزان مناطق مختلف مطرح است و پروتکل‌های بهداشتی به ما اجازه این امر را نمی‌دهد و به احتمال زیاد امسال هم همچون سال قبل مرحله استانی بصورت مجازی و در هفته‌های آخر دی ماه برگزار شود.

المپیاد بازی‌های فکری-سرگرمی رویش که به همت سازمان دانش‌آموزی فارس راه‌اندازی شده است، سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار شد و امسال هفتمین سال برگزاری این مسابقات با توجه به واکسیناسیون عمومی، از مرحله مدرسه‌ای فعالیت خود را آغاز کرده و تا مرحله کشوری ادامه دارد.

خبرنگار: ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار