رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس:

یک کشور قوی، شهروندانی قوی و منظم دارد

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با تاکید بر اینکه یک کشور قوی نیاز به شهروندانی قوی دارد و شهروندان قوی از دل آموزش و پرورش قوی بیرون می‌آید، گفت اگر آموزش و پرورش نیروی انسانی قوی، تجهیزات و امکانات مورد نیاز در اختیار داشته باشد آنگاه شهروندان قوی تربیت می‌شوند و کشور قوی خواهد بود و در همین راستا تربیت شهروند منظم از اهداف اصلی سازمان دانش‌آموزی است.

کد مطلب: ۱۲۳۷۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
یک کشور قوی، شهروندانی قوی و منظم دارد

امید اسماعیلی، در جمع مربیان و مسوولان سازمان دانش‌آموزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه با شروع همه‌گیری ویروس کرونا و ایجاد تغییر و تحول در کشور و تمام دنیا، در بخش‌های مختلف زندگی تجربیات جدیدی داشتیم، گفت: یکی از این تجربه‌ها مجازی شدن آموزش‌ها بود که ما نیز در سازمان دانش‌آموزی بر اساس رسالت‌ها و اهداف مان، با خلاقیت و ابتکار مربیان پیشتاز، آموزش مهارت‌های تشکیلاتی و سایر فعالیت‌ها از جمله خبرگزاری پانا، المپیاد رویش، مناظره‌های دانش‌آموزی و پویش‌های متعدد را متناسب با فضای کرونایی و در بستر مجازی اجرا کردیم.

وی با تاکید بر اینکه در مدتی که کرونا همه را محدود کرده بود، سازمان دانش‌آموزی با فعالیت‌ها و جشنواره‌های مختلف در راستای کاهش بار منفی قرنطینه و آسیب‌های آن، در کنار خانواده‌ها بوده و است، افزود: سعی کردیم با طرح ریزی و برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های متنوع، شادی و نشاط را در بین دانش‌آموزان حفظ کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: با توجه به اهداف برگزاری فعالیت‌ها، المپیاد بازی‌های فکری سرگرمی رویش را که هر ساله حضوری برگزار می‌شد، با ابتکار عمل و برگزاری کار گروه ها و هم‌اندیشی‌های بسیار، به صورت مجازی برنامه‌ریزی و اجرا کردیم و شاهد استقبال زیادی از طرف دانش‌آموزان بودیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس افزود: امسال نیز با توجه به واکسیناسیون عمومی در کشور، علاوه بر برگزاری مسابقات مجازی، در برخی مناطق، مسابقات به صورت حضوری از مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای و مرحله شهرستان، در حال برگزاری است و به زودی مرحله استانی آن نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با بازگشایی مدارس ما این وعده را دادیم که سازمان دانش‌آموزی با برگزاری مرحله آموزشگاه المپیاد رویش به ایجاد فضای بانشاط و شاد در مدارس کمک خواهد کرد که خوشبختانه همین‌گونه شد و مرحله آموزشگاهی این رقابت‌ها با استقبال پرشور از سوی دانش‌آموزان همراه بود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه شهرستان مرودشت در بسیاری زمینه‌ها از جمله کشاورزی و تاریخی غنی است، گفت: در بحث سازمان دانش‌آموزی نیز یکی از شهرستان‌های فعال و پرکار است، به طوری‌که بیش از ۲۰ درصد دانش‌آموزان مرودشت که نزدیک به ۱۰ هزار دانش‌آموز می‌شود، عضو تشکل پیشتازان هستند و این شهرستان ۴۵۰ مربی پیشتاز دارد که جای بسی قدردانی و تقدیر است.

وی ادامه داد: اهداف فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی واقع‌بینانه است و عملیاتی شدن آن‌ها قابل لمس و اندازه گیری است.

اسماعیلی تاکید کرد: برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی متناسب با دنیای بچه‌ها است و رشد ذهنی، رشد شخصیت و روان‌شناختی و رشد اجتماعی دانش‌آموزان سه هدف مهم در فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی از جمله المپیاد رویش است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس افزود: ما وظیفه داریم در کنار دانش‌آموزان باشیم و تغییرات مستمر در دنیای آنها را رصد کنیم و با شناخت کافی از این تغییرات برنامه ریزی کنیم، چرا که اگر مربیان و والدین همراه فرزندان پیش نروند آن چنان شکاف نسلی ایجاد می‌شود که رسیدن به اهداف آموزشی و تربیتی بسیار دشوار و دست نیافتنی خواهد شد.

اسماعیلی، تربیت افراد چندبعدی و نه تک بعدی، و شهروندانی که علاوه بر پیشرفت آموزشی، در زمینه مهارت‌های اجتماعی نیز رشد کنند را از مهمترین اولویت‌های سازمان دانش‌آموزی برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه کشور قوی نیاز به شهروندانی قوی دارد و شهروندان قوی از دل آموزش و پرورش قوی بیرون می‌آید، گفت: اگر آموزش و پرورش نیروی انسانی قوی و با انگیزه، امکانات، تجهیزات و بودجه مورد نیاز در اختیار داشته باشد آنگاه شهروندان قوی تربیت می‌شوند و کشور قوی خواهیم داشت.

اسماعیلی تربیت شهروند منظم را از اهداف اصلی سازمان دانش‌آموزی دانست و افزود: در دو سال کرونایی شاهد آسیب‌های جسمی و روانی بسیاری در دانش‌آموزان بودیم که برای رفع این موارد نیاز است تا مهارت‌های زندگی و اجتماعی را با ابزار مناسب به دانش‌آموزان آموزش دهیم.

وی، فراگیری آموزش مهارت‌هایی نظیر حل مساله، روابط بین فردی، تصمیم‌گیری، تاب‌آوری و برنامه‌ریزی، پذیرش نقد منصفانه و مسوولیت‌پذیری را نیازمند آموزش عملی دانست و افزود: اگر بخواهیم مهارت‌های زندگی را آموزش دهیم یادگیری با مطالب پای تخته و تئوری میسر نمی‌شود و تنها با آموزش‌های عملی است که می‌توان شاهد فراگیری این آموزش‌ها باشیم.

اسماعیلی برگزاری مناظره دانش‌آموزی در سازمان دانش‌آموزی را یکی از برنامه‌های موثر در یادگیری نقد منصفانه و افزایش تحمل‌ پذیرش نظرات مخالف عنوان کرد و افزود: کار درست باید از راه صحیح و با ابزار درست و امروزی انجام شود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس،در پایان افزود: امسال باید با توجه به نیمه حضوری بودن مدارس فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی را بهتر از سال‌های قبل اجرا کنیم تا شاهد تربیت انسان‌هایی چند بعدی و شهروندانی مسوولیت‌پذیر، متدین، نوع دوست و طبیعت دوست باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار