توسعه و ارتقا سلامتی در گرو سواد حرکتی دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - تشویق و ترویج اصولی و علمی فعالیت‌های جسمی کودکان و نوجوانان بر مبنای سواد حرکتی و ارزیابی صحیح توسط عوامل اجرایی مدارس سبب ارتقا سلامتی و شور و نشاط در مدارس و جامعه می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۴۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
توسعه و ارتقا سلامتی در گرو سواد حرکتی دانش‌آموزان است

جلسه آموزشی مدیران مدارس معین منطقه۱۵ در طرح سواد حرکتی با حضور سعید شهریاری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه، عبداله نیک مهر؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، محمد جلال؛ کارشناس مسئول تربیت بدنی و جمعی از مسئولین و مدیران منطقه در سالن شهید صالحی برگزار شد.

سعید شهریاری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ گفت: یکی از مهارت های اجتماعی و مهارتهای زندگی سالم سواد حرکتی است که ما باید تلاش کنیم تا سواد حرکتی دانش آموزان را ارتقا دهیم.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از موارد و موضوعاتی که باعث توسعه سلامتی و سواد حرکتی در جوامع می‌شود ترویج این گونه فعالیت‌ها و ارزیابی صحیح آن توسط معلمان و عوامل مربوطه است و البته خود این طرح سبب بروز و شناسایی استعدادهای دانش آموزان در زمینه های مختلف می‌شود.

شهریاری افزود: مشکل چاقی کودکان بسیار جدی شده به صورتی که در سال گذشته آمار میانگین چاقی دانش آموزان در کشور ۳۰ درصد بوده است و این میانگین در شهر تهران به ۴۲ درصد رسیده بود که امیدواریم با اجرای بسته تحولی ارتقاء سواد حرکتی به نتایج مطلوبی در این زمینه با همکاری و همیاری مدیران و معلمان مربوط دست پیدا کنیم.

سپس عبدالله نیک مهر معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه گفت: طرح سواد حرکتی برای گروه نشان ( ۳۰ درصد دانش‌آموزان) بوده که با هدف تشخیص و ارتقا میزان سواد حرکتی و تاثیرات آن در جامعه پی ریزی شده است. در آماری که از سوی سازمان بهداشت جهانی در خصوص فعالیت های بدنی کودکان منتشر شده، ۶۱ دقیقه فعالیت بدنی برای هر دانش آموز ابتدایی را ضروری و لازم دانسته است.

وی در ادامه بیان کرد: جسم و روان مانند سوار و سوارکار در هم آمیخته و مکمل یکدیگرند؛ یعنی تا جسم سالم نباشد روان هم سالم نخواهد بود و این گونه طرح‌ها و برنامه‌ها نشان از اهمیت سلامت دانش‌آموزان دارد که آموزش و پرورش با تمام توان در این موارد ورود پیدا کرده و به طور مفصل برنامه دارد.

در پایان پریوش الماسی کارشناس تربیت بدنی منطقه ضمن ارائه گزارش از روند و عملکرد اداره تربیت بدنی منطقه از ابتدای سال جاری تاکنون به تشریح طرح مربوطه پرداخت و گفت: طبق آمار سال ۱۳۹۵ حدود ۶۰ درصد جمعیت ایران دارای اضافه وزن و چاقی است و این چاقی در کودکان و نوجوانان کشور روند افزایشی دارد به طوری که حدود ۲۱ درصد کودکان و نوجوانان ایران در سنین مدرسه دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

الماسی افزود: طبق گزارش های سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، چاقی بین ۵٪ درصد تا ۱.۷ درصد تولید ناخالص ملی کشورها را هدر می‌دهد و از طرفی هزینه های درمان خانواده هایی که اعضای آنها با اضافه وزن و چاقی روبه‌رو هستند؛ ۳۷ درصد بیشتر از خانواده های دارای وزن طبیعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار