همایش تجلیل از یک‌هزار معلم برگزیده استان قم برگزار شد

قم (پانا) - همایش تجلیل از یک‌هزار فرهنگی شاغل و پیشکسوت نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان قم با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان در سالن اجتماعات خانه معلم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
همایش تجلیل از یک‌هزار معلم برگزیده استان قم برگزار شد

«حمیدرضا شیخ الاسلام» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در همایش تجلیل از یک‌هزار فرهنگی شاغل و پیشکسوت استان طی سخنانی با بیان اینکه شأن و جایگاه معلم باید در همه ابعاد مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: خداوند متعال نسبت به شأن و مقام عالم و متعلم عنایت خاصی داشته و آنان را بر سایر طبقات ممتاز شناخته است.
وی سرنوشت جوامع بشری را مرهون سعی و تلاش خستگی ناپذیر معلمان دانست و تصریح کرد: اگر نسبت به این قشر پرتلاش جامعه بی‌مهری و کم لطفی صورت پذیرد قطعاً جامعه متضرر خواهد شد.
شیخ الاسلام کوشش فرهنگیان و تلاش ارزشمند آنان در ایام شیوع ویروس کرونا و بهره مندی از فضای مجازی را قابل توجه و تحسین دانست و بیان کرد: همانگونه که نمی تواند فعل ایزد متعال را به زبان جاری کند، یا نقش رسولان عظیم الهی را بر کاغذ بنشاند، به همان دلیل نمی توان نقش، مقام و ارزش معلم و عالم را نیز به شمارش در آورد، بنابراین نگاه ها به سمت جامعه معلمان باید تغییر کند و مردم و جامعه بدانند که این عزیزان از اقشار پرتلاش، پرتوان، خستگی ناپذیر و متعهد به انجام وظیفه اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ادامه با تاکید بر لزوم رعایت حق و حقوق فرهنگیان افزود: نظام رتبه بندی و همسان سازی حقوق باید در شأن معلم و با درایت و حمایت قاطع مجلس و نمایندگان و همراهی رئیس جمهور انجام گیرد، چرا که ثمره‌ این کار آرامش روحی و روانی در فرهنگیان گرانقدر و در نتیجه تعالی آموزش و پرورش و فرزندان این مرز و بوم خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از همه فرهنگیان تلاشگر استان تجلیل از فرهنگیان را مختص به یک روز و زمان خاص ندانست و تصریح کرد: جامعه باید به نقش بالنده و اثر‌گذار فرهنگیان توجه جدی داشته باشد و تجلیل از آنان را در هر برهه از زمان مد نظر قرار دهد.
شیخ الاسلام در پایان خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش استان قم به تبعیت از ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستورالعمل‌های بازگشایی اقدام به آموزش حضوری کرده ایم و در همین رابطه با برگزاری ۸ جلسه ویژه مدیران واحدهای آموزشی به آنان تاکید کرده‌ایم که دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل های ویژه مبارزه با کرونا از سوی مدیران، دانش‌آموزان و اولیای حاضر در آموزشگاه ها با جدیت رعایت شود، چرا که سلامت کلیه عزیزان جامعه از اولویت های آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار