برگزاری اولین کارگاه مربی‌گری و داوری المپیاد رویش در شهرستان کازرون

کازرون (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش کازرون، از برگزاری اولین کارگاه مربی‌گری و داوری المپیاد رویش در شهرستان کازرون زیر نظر سازمان دانش‌آموزی این شهرستان خبر داد و گفت این کارگاه با هدف توانمندسازی فرهنگیان علاقه‌مند به آموزش و داوری المپیاد رویش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین کارگاه مربی‌گری و داوری المپیاد رویش در شهرستان کازرون

هادی زال زاده، هدف از المپیاد رویش را غنی‌سازی اوقات فراغت و پرورش تفکر و خلاقیت دانش‌آموزان دانست و اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در شرایط کرونایی این بازی‌ها می‌تواند تا حدودی استفاده بیش از حد دانش‌آموزان را از موبایل، بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی محدود کند؛ بنابراین تقویت و توانمندسازی مربیان و داوران المپیاد رویش می‌تواند با روش‌های صحیحی دانش‌آموزان را به این سمت و سو سوق دهد و به نوعی از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند. همچنین یکی از دلایل اصلی برگزاری این دوره، کمبود نیروی انسانی و آشنایی محدود همکاران برای داوری مسابقات بود.

وی افزود: در این کارگاه، مربی‌گری و داوری اتللو، بلاک آس دو نفره، پنتاگو، جنگا، دومینو، کوریدور دو نفره و لیوان چینی به مدت سه ساعت به همکاران علاقه‌مند و متقاضی آموزش داده شد. شرکت‌کنندگان در ابتدا با نحوه اجرای هر یک از بازی‌ها به صورت حضوری و مجازی آشنا شده و سپس فرم داوری، خطاها و نکات مربوط به هر بازی توسط آموزش دهندگان ارائه شد.

زال زاده ادامه داد: شرکت در این دوره برای همکاران مدارس دولتی و غیردولتی محدودیتی نداشته است و تمام فرهنگیان با هر پست سازمانی مجاز به شرکت در این کارگاه بودند. 14 نفر از متقاضیان علاقه‌مند از طریق بخشنامه ارسالی از سازمان دانش‌آموزی در این کارگاه نام‌نویسی کردند و آموزش‌های لازم را توسط آموزش‌دهندگان دریافت کردند.

وی با بیان اینکه آموزش‌دهندگان نیز در دوره داوری استانی به صورت حضوری و مجازی برگزار شده بود، حضور داشتند؛ اضافه کرد: از شهرستان کازرون 5 نفر در دوره‌ها شرکت داشتند که در این کارگاه از ظرفیت 4 نفر از آموزش‌دهندگان و 2 نفر از دانش‌آموزان که در رشته‌های مختلف حائز مقام برتر کشوری و استانی بودند، استفاده شد.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش کازرون، ضمن تقدیر از زهرا دیدار، مسئول سازمان دانش‌آموزی شهرستان و زهرا محسن‌پور، مدیر دبستان غیردولتی پسرانه سما واحد کازرون، بیان کرد: این کارگاه با توجه به فراهم‌سازی امکانات و تمام تشکیلاتی بودن این دبستان به میزبانی دبستان غیردولتی پسرانه سما واحد کازرون برای اولین بار در شهرستان کازرون برگزار شد.

خبرنگار: کوروش خضری مطلق

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار