معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

بازگشایی مدارس دوره دوم متوسطه از ۱۵ آبان

شرط حضور در مدارس واکسیناسیون است و دانش آموزان واکسن نزده غایب محسوب می‌شوند

تبریز(پانا)- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از آغاز فعالیت‌های حضوری مدارس دوره متوسطه از ۱۵ آبان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مدارس دوره  دوم متوسطه از ۱۵ آبان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا گفت: سیاست آموزش و پرورش بازگشایی مدارس به صورت تدریجی است. به این شکل که یکی از مقدمات تمهیدات شرایط حضور دانش‌آموزان در مقاطع مختلف واکسیناسیون فرهنگیان، و مقدمه بعدی واکسینه شدن دانش آموزان عزیز است.

عاشور اکرمی افزود: ۸۵ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال واکسینه شده اند و مدیران محترم مدارس و مسئولین آموزش و پرورش پیگیر واکسیناسیون تعداد باقی مانده نیز هستند.

وی ادامه داد: موضوع حائز اهمیت بعدی واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس است که یکی دیگر از شرایط بازگشایی مدارس است.

وی اظهار داشت: از مهرماه که آغاز تعلیم و تربیت بود کلاس های زیر ۱۵ نفر با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شدند، از ۱۵ مهرماه نیز کلاس های زیر ۳۰ نفر به صورت حضوری اجرا شدند و در واقع تمامی مدارس روستایی به صورت حضوری در حال فعالیت هستند.

این مقام مسئول در حوزه آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: مدارس شهری نیز بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در مقطع متوسطه دوم در رشته های نظری و فنی و حرفه‌ای از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری آغاز به فعالیت خواهند کرد.

وی در رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی افزود: پروتکل های بهداشتی شامل رعایت فاصله ۱/۵ متری در کلاس های درسی، شرایط تهویه مناسب و همچنین رعایت بهداشت شخصی دانش آموزان است.

اکرمی در خصوص بازگشایی مدارس تشریح کرد: شورای مدرسه به هماهنگی مدیران مدارس تقاضای بازگشایی خود را به آموزش و پرورش مناطق ارجاع می‌دهند و آموزش و پرورش منطقه نیز موظف است با بازرسی و تایید پروتکل های بهداشتی مجوز بازگشایی مدارس را صادر کند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش به بازگشایی مدارس دوره اول اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا دانش آموزان این مقاطع نیز از اول آذرماه می‌توانند به صورت حضوری در کلاس درس شرکت کنند. دانش آموزان ابتدایی نیز با توجه به اینکه هنوز واکسینه نشده اند آموزش آنها همچنان از طریق فضای مجازی انجام می شود؛ مگر اینکه مصوبه دیگری از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر شود تا با توجه به آن شرایط بازگشایی را فراهم کنید.

عاشور اکرمی توضیح داد: شرط حضور در مدارس واکسیناسیون است اگر دانش آموز و یا معلمی واکسینه نشود و از این امر اجتماعی امتناع کند از لحاظ اداری با آنها برخورد خواهد شد و دانش آموزان واکسینه نشده نیز در این صورت غایب محسوب می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار