صادق ورمزیار در گفت‌وگو با پانا

شکست استقلال در فینال جام حذفی قابل پیش‌بینی بود؛ بعد از دربی تیم قدرتش را از دست داد

با مشکلات مالی و اعتصاب جام از دست رفت/ در حق استقلال کم لطفی کردند

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال معتقد است با وضعیتی که این تیم پس از دربی جام حذفی داشت، شکست در فینال جام حذفی مقابل فولاد قابل پیش‌بینی بوده است.

کد مطلب: ۱۲۰۶۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
شکست استقلال در فینال جام حذفی قابل پیش‌بینی بود؛ بعد از دربی تیم قدرتش را از دست داد

صادق ورمزیار در گفت و گو با پانا درباره شکست تیم استقلال مقابل فولاد خوزستان در فینال جام حذفی و از دست دادن این جام گفت: « ابتدا باید به همه بازیکنان و کادرفنی خسته نباشید بگویم، اما این نتیجه از قبل قابل پیش‌بینی بود. وقتی بازیکنان اعتصاب کردند، و به دنبال آن بازی‌های در خور استقلال ارائه ندادند مشخص بود که در فینال جام حذفی هم این فرصت طلایی را از دست می‌دهند و موفق به قهرمانی نمی‌شوند. »

وی ادامه داد: « استقلال پس از پیروزی مقابل پرسپولیس در دربی بازی‌های قابل قبولی ارائه نداد. این تیم در برابر سپاهان، گل گهر و حتی نساجی خوب بازی نکرد بنابراین قابل پیش‌بینی بود که چنین نتیجه‌ای رقم بخورد. از طرف دیگر بین یک هفته تا ۱۰ روز بازیکنان اعتصاب کردند این مشکل روی تمام مشکلات استقلال اضافه شد. اگر تا پیش از این به خاطر نبود منابع مالی و پول در باشگاه استقلال مشکلات به وجود آمد با اعتصاب بازیکنان به لحاظ فیزیکی و بدنی هم مشکلاتی به وجود آمد. در نتیجه تیم روز به روز شرایط بدتری پیدا کرد و در نهایت فینال جام حذفی را از دست داد. در واقع تیم استقلال بعد از پیروزی برابر پرسپولیس قدرت اصلی خود را از دست داده بود. این پروسه به تیم لطمه وارد کرد و در نهایت باعث رنجش و ناراحتی هواداران شد. »

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که مقصر ناکامی ها چه کسانی هستند اظهار کرد: « من قبول دارم که کادر فنی بیشتر از مدیریت جلو آمد. انتظاراتی از مدیریت باشگاه داشتیم متاسفانه محقق نشد. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنم این است که من به عنوان پیشکسوت استقلال و کسی که ۴۰ سال است در این باشگاه حضور داشتم. آن زمانی که بازیکن بودم یا زمانی که کار اجرایی داشتم و حالا که به دور هستم، باید بگویم استقلال همیشه مشکلات مالی داشت در واقع این باشگاه از همان ابتدا با مسائل مالی درگیر بود و وضع خوبی نداشت. الان خیلی از پیشکسوتان استقلال از باشگاه طلب دارند که مربوط به همین چند سال اخیر هم نمی‌شود بلکه به سال‌های دور برمی‌گردد. بنابراین ما از همان ابتدا می‌دانستیم که وضعیت اقتصادی باشگاه استقلال به چه صورت است. هر بازیکن دیگری هم که با این تیم قرارداد می‌بست کاملا به این موضوع واقف بود و حتی با پرس‌وجو در مورد وضعیت پیشکسوتان و طلب‌هایی که آنها دارند به او ثابت می‌شد. بنابراین با این شرایط به نظر من درست نبود که باشگاه استقلال به خاطر پول نتیجه نگیرد. »

ورمزیار تاکید کرد: « بازیکنان می توانستند صبر کنند و از طریق شکایت و مراجع قضایی پیگیر حقوق خود می‌شدند. آنها با علم اینکه استقلال شرایط اقتصادی خوبی ندارد با این باشگاه قرارداد بستند. بنابراین نباید کم لطفی می کردند به نظرم در حق باشگاه استقلال بی‌انصافی شد و در نهایت هوادار ضرر کرد. خیلی از هواداران استقلال منتظر فینال‌ جام‌حذفی بودند اما با درگیر شدن بازیکنان، مشکلات مالی و اعتصاب، این جام به راحتی از دست رفت. »

پیشکسوت استقلال عنوان کرد: « من از کادر فنی هم گله مند هستم. اگر قرار به اعتصاب یا استعفا بود باید از تعطیلی دوم استقلال استفاده می‌شد نه اینکه بازیکنان در کوران مسابقات و در شرایطی که این بازی مهم و حساسی پیش رو دارند دست به اعتصاب می‌زدند. اگر تیم دوم استقلال اعتصاب می‌کرد شرایط بهتر می‌شود و مردم هم راضی‌تر بودند. به هر حال وظیفه ما به عنوان پیشکسوت استقلال حمایت از تیم است استقلال یک تیم پر ستاره است که پرافتخارترین تیم ایران محسوب می شود. اگر برخی مشکلات نبود قطعاً نتیجه طور دیگری رقم می خورد. قطعا نیمکت خالی تیم و نبود یک مشاور و آنالیز درست در کنار سرمربی در روند این نتیجه‌گیری تاثیرگذار بوده است. »

وی در پایان گفت: « با این حال نتیجه‌ای رقم خورده و دیگر کاری از دست هیچ کس بر نمی آید. مدیریت و سرمربی تیم باید شرایط را جمع و جور و به استقلال کمک کنند. این تیم یکی از تیم‌های اسم و رسم‌دار فوتبال ایران است. اگر حالا نتیجه نگرفته به این خاطر است که که همه در ناکامی این تیم سهیم هستند. از طرف دیگر فضای مجازی و آنالیز کردن سرمربی و بازیکنان تیم هم شرایط را سخت کرده است. به هر حال این اتفاقات در فوتبال رقم می خورد و مهم نیست که چه تیمی زمین می خورد بلکه با مهم این است که با قدرت دوباره بلند شود. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار