موج چهارم کرونا در قم به سراشیبی رسید

قم(پانا)- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد با افزایش آزمایش های تشخیصی و آغاز واکسیناسیون روند پیک چهارم نزولی شد و مهار این پیک اتفاق افتاد.

کد مطلب: ۱۱۸۶۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
موج چهارم کرونا در قم به سراشیبی رسید

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم،«محمد رضا قدیر» رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت و گو با خبرنگاران از تزریق 35 هزار دوز واکسن برای گروه های هدف خبر داد و اظهار کرد: گروه‌های هدف یعنی افراد 70 سال به بالا در شهر و 60 سال به بالا در روستاها برای دریافت واکسن به مراکز مربوط مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه واکسیناسیون در موج بعدی و کنترل آن بسیار مهم است، افزود: گروه های هدف قابل دسترس ترین واکسن را ترزیق کنند تا در بدنشان آنتی بادی تشکیل شود و اگر پیک بعدی در راه بود ویروس خفیف به سراغشان بیاید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: تاکنون در استان چهار مرکز واکسیناسیون اعلام شده است که افراد بالای 70 سال می توانند برای دریافت واکسن با یک کارت شناسایی مراجعه کنند، و پس از این افراد، گروه سنی 60 تا 70 سال واکسینه می شوند و سپس نوبت به افراد دارای بیماری زمینه‌ای می‌رسد.
قدیر خاطرنشان کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانند زدن ماسک و عدم حضور در تجمعات همچنان دو راه حل مهم برای قطع زنجیره کروناست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار