کلیات نظام نامه آماری شهرداری تبریز تصویب شد

تبریز(پانا) - کلیات نظام نامه آماری شهرداری تبریز برای تصمیم گیری درست و اصولی از اطلاعات آماری و ساماندهی و نظام مند کردن فرآیند تولید و خدمات تصویب شد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
کلیات نظام نامه آماری شهرداری تبریز تصویب شد

به گزارش شهریار، محمد باقر بهشتی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در سطح کشور مرکز آمار ایران متولی آمارهای کشور است و آمار را از استان‌ها و مراکز آماری جمع‌آوری می‌کند. برخی از آمارها را نیز خود مرکز آمار تولید می‌کند و این مرکز به سازمان ملل وصل است.

او اضافه کرد: مرکز آمار دو آمار را ارائه می‌کند که اولی ثبتی است و آمارهای ثبت شده را جمع آوری می‌کند و برخی آمارها را مستقیم و به صورت میدانی همانند سرشماری اجرا می‌کند .در ایران هرکسی که با آمار سر و کار دارد، باید با مفاهیم آماری مرکز آمار عمل کند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: سالنامه آماری امسال، قابل اعتماد و دقیق است، چرا که اصول آماری را رعایت کرده اند. در این مصوبه نیز شهرداری می‌خواهد هماهنگی در مفاهیم‌ و جمع آوری آمار و اطلاعات را ایجاد کند.

سعید نیکو خصلت با بیان اینکه به یکسری آمارها برای افزایش اثربخشی‌ طرح ها در تصمیمات شورای شهر نیاز است اظهار کرد: باید مشخص شود اقدامات ما چقدر در رفع مشکلات و جلب رضایت شهروندان مناسب است.
او تاکید کرد: آثار و تاثیر گذاری مسیرگشایی ها، ترکیب فرهنگی، افزایش پارک محله‌ای، اجرای پروژه‌های ترافیکی، احداث پارک‌ها، احداث ایستگاه مترو، پارکینگ ها و الکترونیکی شدن ماده ۱۰۰ همگی باید بر اساس آمار مشخص شود.
نیکوخصلت اضافه کرد: داشتن جامعه اطلاعاتی بسیار نیاز است و لازم است در زمینه آمار اقدامات مثبتی انجام‌شود تا اثربخشی تصمیمات ما بیشتر باشد و شهرداری باید برای اثربخشی تصمیمات شورا، جامعه آماری دقیق و کاملی داشته باشد.
فرج محمدقلی‌زاده اظهار کرد: از آقای موحدنیا و همکارانشان به دلیل تدوین سامانه شفافیت قدردانی ویژه دارم. نظام‌نامه آماری اقدام ارزشمندی است و اگر این آمار موجب افزایش یک درصدی کیفیت شود، باز ارزشمند است.

مرتضی موحدنیا معاون برنامه ریزی و توسعه شهردار تبریز از اهمیت آمار به عنوان پیش‌نیاز تصمیم‌گیری عنوان کرد و گفت: با توجه به تنوع عملکرد، نظام نامه‌ای تدوین کرده ایم که دارای مفاهیم مشخص است و هدف این است که آمار را به صورت نظام‌مند و ساماندهی شده ارائه کنیم.

او افزود: برای شهرداری و هرکسی که در آینده نیاز به جامعه آماری داشته باشد، این نظام نامه می‌تواند مفید باشد.

موحد نیا ادامه داد: برای این نظام نامه، شورای آمار تعریف کردیم که در راس آن شهردار و معاونین در ۱۷ ماده فعالیت خواهد کرد.

در پایان کلیات نظام نامه آماری شهرداری تبریز برای تصمیم گیری درست و اصولی از اطلاعات آماری و ساماندهی و نظام مند کردن فرآیند تولید و خدمات، به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز رسید و مقرر شد جزییات آن در جلسات آتی مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار