برگزاری جلسه توجیهی مرحله نهایی مسابقات ملی مناظره دانش آموزی دختران استان کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج (پانا) - جلسه توجیهی مرحله نهایی مسابقات ملی مناظره دانش آموزی دختران استان کهگیلویه وبویراحمد در دبیرستان متوسطه شاهد یاسوج برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه توجیهی مرحله نهایی  مسابقات ملی مناظره دانش آموزی دختران استان کهگیلویه وبویراحمد

مرحله نهایی مسابقه مناظره دانش آموزی استان کهگیلویه وبویراحمد با موضوع نقش کتب کمک آموزشی در تحصیل دانش آموزان در گروه پسران و موضوع تاثیر تلفن همراه در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در گروه دختران با حضور دو تیم چهار نفره موافق و مخالف در هر جنسیت برگزار می شود. بر همین اساس جلسه توجیهی برای هماهنگی و آمادگی بیشتر دانش آموزان زیر نظر سلیمان شهبازی مدرس دانشگاه و کارشناس مشاوره تحصیلی برگزار شد.

شهبازی با بیان اینکه در این جلسه دانش آموزان نسبت به قوانین و نکات مهم در مناظره و شرایط برگزاری مناظره آشنا شدند گفت: برگزاری چنین مسابقاتی موجب کشف استعدادها و بروز توانمندی های آنها در سایه رقابت دوستانه شده و همچنین موجب می شود دانش آموزان به مطالعه، تحقیق و پژوهش در موضوع مناظره بپردازند.

این مدرس دانشگاه و مشاور تحصیلی اظهار کرد: شرکت در این مسابقه برای دانش‌آموزان شجاعت و اعتماد به‌نفس را نیز به همراه می‌آورد و می‌تواند فرصتی برای بیان خواسته‌ها، دغدغه ها و ایده‌های دانش‌آموزی باشد.

نخستین دوره مناظره ملی دانش‌آموزی با هدف توسعه فرهنگ گفت‌وگو در بین دانش‌آموزان و تقویت مهارت تفکر خلاق و نقادانه و مهارت سخنوری و تقویت روحیه نقدپذیری در میان دانش‌آموزان به همت سازمان دانش‌آموزی در کشور اجرا شده‌است؛این دوره از مناظره ویژه دانش‌آموزان پایه‌های نهم تا دوازدهم است.

هر تیم مناظره متشکل از 5 نفر است که یک نفر مربی پیشتاز به عنوان سرپرست تیم و 2 دانش‌آموز مناظره کننده و 2 نفر محقق از اعضای هر تیم هستند که محققان مسوولیت تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات در خصوص موضوع مناظره و جمع‌آوری دلایل مخالفت یا موافقت خود را بر عهده دارند.

هریک از تیم‌های شرکت‌کننده بر اساس معیارهایی از جمله برنامه‌ریزی و هماهنگی و انسجام گروهی، رعایت اخلاق مناظره علمی و احترام به آرا و نظرات مخالف، طی کردن فرآیندی علمی و مستدل از طرح مساله تا نتیجه گیری، فن بیان و رعایت نکات دستوری، احاطه و اشراف نسبت به موضوع مورد بحث، استفاده از چارچوب منطقی در بحث و خلاقیت در طرح مسئله از داوران امتیاز می‌گیرند و در صورت رعایت نکات و کسب امتیاز بیشتر، برنده مناظره محسوب می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار