به مناسبت دهه مبارک فجر؛

بیانیه رئیس مجلس دانش‌آموزی دختران استان سمنان

سمنان (پانا) - زهرا ولی زاده، رئیس مجلس دانش‌آموزی دختران استان سمنان و نماینده دانش آموزان استان سمنان در مجلس دانش‌آموزی کشور، به مناسبت دهه مبارک فجر، بیانیه‌ای صادر کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۶۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه رئیس مجلس دانش‌آموزی دختران استان سمنان

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالْفَجْرِ * وَلَیَالٍ عَشْرٍ * وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ * وَاللَّیْلِ إِذَا یَسْرِ * هَلْ فِی ذَلِکَ قَسَمٌ لِذِی حِجْرٍ

روز هجران و شب فرقت یار آخر شد / زدم این فال و گذشت اختر و کار آخر شد

آن همه ناز و تنعم که خزان می فرمود / عاقبت در قدم باد بهار آخر شد

شکر ایزد که به اقبال کله گوشه گل / نخوت باد دی و شوکت خار آخر شد

صبح امید که بد مُعتکف پرده غیب / گو برون آی که کار شب تار آخر شد

آن پریشانی شب های دراز و غم دل / همه در سایه گیسوی نگار آخر شد

باورم نیست ز بدعهدی ایام هنوز / قصه غصّه که در دولت یار آخر شد

ساقیا لطف نمودی قدحت پرمی باد / که به تدبیر تو تشویش خمار آخر شد

وقتی صدای پای بهمن از کوچه پس کوچه های خاطره ها به گوش تو می رسد، گویی شهیدانند که آمده اند برای بیعت دوباره برای هشدار و تذکر و بیداری. بهمن که از راه می رسد شهیدان پیمان نامه خونین شهادت را برای تجدید امضای تک تک ما می آورند تا فراموش نکنیم که باغبان لاله ها امام مهربان بود و سایبان لحظه ها، نگاهش هنوز هم نگران باغمان است. هر بهمن امام است که دوباره بر بال ملائک به دیدارمان می آید و کوچه های باغمان را پر از نسترن و نیلوفر می نماید. گام هایش همه جا یاس می کارد و گل محمدی به خانه ها هدیه می کند.

این روزها بوی خوش بهار آغشته به عطر معطر آزادی از راه می‏رسد و تقویم تاریخ یک بار دیگر برگ زرینی را به خود می‏ افزاید و انقلاب شکوهمند اسلامی ما، چهل و چهارمین سالگرد پیروزی خود را جشن می گیرد؛ انقلابی که صفحه ای زرین را در تاریخ حیات انسان های به خواب رفته گشود، و صلای دین‏داری، عدالت‏خواهی، استقلال طلبی و آزادگی را در گوش جان خفتگان طنین‏ انداز کرد.

آری، بهمن همیشه در راه است.

فرا رسیدن ایام مبارک فجر، طلیعه آزادی ملت و محو استبداد و واپس راندن استعمار، بر ملت بزرگ ایران مبارک و یاد و خاطره امام راحل عظیم الشأن و شهیدان والا مقام فجر آفرین گرامی باد.

در میان جور و ظلمت زمانه و هنگامی که مردم بازیچه دستانی تاریک بودند فریادی برآمد، خروشی آغاز شد و مردمی حماسه آفرین، علم بر دست، کوشیدند تا هنگامی که معارضان پرقدرت دنیایی را از خاک کشورشان بیرون راندند و سرزمینشان را از چنگال تاریکی ها رها ساختند.

بیست و دوم بهمن ماه سالروز پیروزی مردمی است که در راه آرمان ها و اهداف بلندشان تا پای جان ایستادند، جنگیدند و پیروز گشتند.

امروز حاصل این قیام عظیم، ملتی توانمند و کوشا است که در بسیاری از زمینه های علمی، بر قله های رفیع جهانی ایستاده است. حاصل این قیام عظیم، پرچمی است که سبزش بیانگر پرچم داری مهدی موعود(عج)، سرخش نشان مردانگی، غیرت و شور حسینی مردم ایران و شهیدان انقلاب اسلامی و سفیدش که به نام نامی الله مزین گشته، بیانگر پاکی، قدرت و عظمتی است که از توکل بر یگانه گرداننده جهان سرچشمه می گیرد.

ما دانش آموزان این سرزمین غیور به پاس این روز فرخنده و به یاد این پیروزی عظیم پیمان می بندیم و اعلام می داریم که تا جان در بدن داریم مدافع ایران و ایرانی خواهیم ماند و برای پیشرفت کشورمان تلاش خواهیم نمود.

امروز ما دانش آموزان ایرانی به مستکبران جهان نشان خواهیم داد که با وجود تفاوت های رنگارنگ، با یکدیگر، یکرنگ، همدل و متحد هستیم و نخواهیم گذاشت که کشورمان بار دیگر تحت سلطه قدرت طلبان دنیایی قرار بگیرد. جامعه دانش آموزی، در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این روز پرشکوهی که یادآور غیرت و دلاوری ایران و ایرانی و بیانگر بصیرت ملی است، از ملت بزرگ، آگاه و مقتدر ایران دعوت می نماید تا با حضور حماسی و پرشکوه خویش، باز هم مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و طاغوتیان جهان بکوبند. امروز همه دوشادوش یکدیگر، به کوری چشم بدخواهان انقلاب اسلامی به خیابان ها می آییم تا با حضور در این آوردگاه عظیم، سرور و اتحادمان را به جهانیان نشان داده و بار دیگر ثابت کنیم که ما ایرانی هستیم و ایرانیان هرگز نخواهند گذاشت که کشورشان آلوده به دستان خونخواه دشمنان و ددمنشان گردد. ان شاءالله

برخیز، که فجر انقلاب است امروز / بیگانه صفت، خانه خراب است امروز

هر توطئه و نقشه که دشمن بکشد / از لطف خدا، نقش بر آب است امروز

شب رفت و سرود فجر، آهنگین است / از خون شهید، فجر ما رنگین است

این ملت قهرمان و آگاه و رشید / ثابت قدم است و قاطع و سنگین است

جان‌های جهانیان به لب آمده است / جان در پی حق، داوطلب آمده است

جمهوری اسلامی ما در این قرن / فجری است که در ظلمت شب آمده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار