مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

استان یزد با بیش از ۳۳۰ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی را آغاز خواهد کرد

یزد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد به مناسبت آغاز سال تحصیلی اعلام کرد: آموزش و پرورش استان یزد با بیش از ۳۳۰ هزار دانش‌آموز، فعالیت خود را در فضای آموزشی دولتی و غیردولتی آغاز خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۱۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
استان یزد با بیش از ۳۳۰ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی را آغاز خواهد کرد

به گزارش پانا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان یزد؛ محمدکاظم رحیمی‌نژاد در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی گفت: روزهایی که در پیش داریم، روزهایی است که ما را به بهار تعلیم و تربیت می‌کشاند. این ایام با ولادت حضرت ختمی مرتبت(ص) و امام صادق(ع) همزمان است که قطعاً روزهای مبارکی در ایام ربیع خواهد بود.

وی با اشاره به شعار آموزش و پرورش افزود: ضمن تبریک این ایام، خدمت یکایک دانش‌آموزان، دانش‌دوستان، معلمان گرامی و خانواده‌های محترمی که عزیزانشان پا به سن مدرسه می‌گذارند، خدا قوت عرض می‌کنم خدمت تمام فرهنگیانی که در روزهای گذشته، تمام تلاش خود را صَرف کردند تا سال تحصیلی مطلوب‌تری داشته باشیم و شعار آموزش و پرورش امسال را محقق نماییم. ان‌شاءالله بتوانیم ایران قوی و مدرسه قوی داشته باشیم.

رحیمی‌نژاد گفت: آموزش و پرورش استان یزد با بیش از ۳۳۰ هزار دانش‌آموز، فعالیت خود را در ۲۰۰۰ فضای آموزشی دولتی و غیردولتی آغاز خواهد کرد. در حوزه ابتدایی، ۱۳۷ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های درس حاضر خواهند شد. در مقطع متوسطه اول ۶۰۷۰۰ دانش‌آموز و در مقطع متوسطه دوم ۲۴۰۰۰ دانش‌آموز در رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، جمعاً ۲۵۸۰۰ دانش‌آموز در مدارس دولتی تحصیل خود را آغاز خواهند کرد. این حرکت ارزشمندی در سطح استان است که جنب و جوش جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به سیاست‌هایی که وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان در راستای آن دنبال کرده و دنبال می‌کند، بتوانیم فرآیند تعلیم و تربیت در استان را به نحوی ساماندهی نماییم که خانواده‌ها به انتظارات خود دست پیدا کنند و زمینه‌های تأمین نیروی انسانی مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را فراهم کنیم.

وی در ادامه به برنامه‌های آموزش و پرورش استان برای بازگشایی اشاره کرد و گفت: لازم به ذکر است که طبق روال سنواتی، امسال جشن غنچه‌ها را در روز بیست و ششم شهریور برای استقبال از دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و جشن شکوفه‌ها را برای پایه اولی‌های ابتدایی در روز ۲۷ شهریور خواهیم داشت. همچنین جشن جوانه‌ها نیز برای پایه‌اولی‌های متوسطه اول برگزار خواهد شد. این ایام ارزشمند به نقطه عطف تاریخ زندگی هر یک از ما و دانش‌آموزان ختم می‌شود و به روز یک‌شنبه، روز اول مهر می‌رسیم. در این روز با به صدا درآمدن زنگ مقاومت و ایثار، سال تحصیلی را رسماً در همه مقاطع و پایه‌ها آغاز خواهیم کرد.

رحیمی‌نژاد گفت: ظهر همان روز با توجه به اهمیت بر نماز جماعت مدارس که از سوی مقام عالی وزارت مورد تأکید قرار گرفته است، برنامه مِهر با مُهر را خواهیم داشت. همچنین با حضور دانش‌آموزان مدارس استثنایی، مراسم آغاز سال تحصیلی این مدارس را با زنگ مهر و مهرورزی در روز دوشنبه، دوم مهرماه برگزار خواهیم کرد.

هدف از برگزاری این مراسم یادآوری و بیان اهمیت آغاز به کار مدارس و شروع جنب و جوشی است که منتهی به تعالی و رشد دانش‌آموزان و فرزندان ما می‌شود. درخواست ما از والدین همراهی، همکاری، هم‌اندیشی، همدلی و همفکری با نظام آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استان است تا با همت عوامل درگیر در فرایند تعلیم و تربیت که شامل خانواده، مدرسه و دانش‌آموز هستند، بتوانیم به آنچه که حق فرزندان ماست و رسالت‌مان در ارتباط با تعلیم و تربیت است، دست پیدا کنیم. ان‌شاءالله بتوانیم جایگاه استان را در تمامی مقاطع و ساعات با شکلی برتر حفظ کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار