استاندار یزد:

حرکت فراگیر ورزش و نهضت کتابخوانی در اولویت اوقات فراغت دانش‌آموزان قرار گیرد

یزد (پانا) - استاندار یزد گفت حرکت فراگیر ورزش باید به عنوان یکی از علاقه‌مندی‌های دانش‌آموزان در رویکردها و برنامه‌های اوقات فراغت وجود داشته باشد.

کد مطلب: ۱۴۷۹۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
حرکت فراگیر ورزش و نهضت کتابخوانی در اولویت اوقات فراغت دانش‌آموزان قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ مهران فاطمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با موضوع اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: اوقات فراغت، ظرفیت و فضایی است که می‌تواند استعدادها و قابلیت‌های جدیدی از یک دانش‌آموز را در بستر زمان شکوفا کند.

وی ادامه داد: بر این اساس 3 مساله «میل و خواسته»، «نیاز» و «مصلحت» جوانان و نوجوانان باید مورد توجه برنامه‌ریزان این حوزه قرار گیرد.

استاندار یزد افزود: حرکت فراگیر ورزش به عنوان یکی از علاقه‌مندی‌های دانش‌آموزان در رویکردها و برنامه‌های اوقات فراغت باید وجود داشته باشد، گفت: همچنین توجه به مساله کتابخوانی و معرفی کتاب‌های آموزنده در حوزه‌های مختلف همچون شهدا، علما و بزرگان دینی در دستور کار قرار گیرد.

فاطمی با اشاره به نقش اردوهای جهادی در برانگیختن حس ایثار، عدالت‌طلبی و زندگی جمعی گفت: برگزاری اردوهای زیارتی - سیاحتی جهت انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ائمه و مذهب منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی با اشاره به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مساله مهارت‌آموزی گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اداره کل فنی‌وحرفه‌ای استان و اساتید آن، زمینه مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در طول تابستان فراهم شود.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری با رویکرد دینی در برنامه‌های اوقات فراغت تابستان گفت: در این راستا برنامه‌هایی همچون تشکیل گروه‌های سرود، تئاتر، گویندگی، سخنوری و... از جذابیت بسیار زیادی برای نوجوانان و جوانان برخوردار است.

وی با تاکید بر تشکیل ستاد اوقات فراغت استان افزود: این ستاد پس از هماهنگی اعتبارات، زیرساخت‌ها و نیروی انسانی دستگاه‌های استان، کلیه امکانات آن‌ها را در اختیار مجموعه آموزش و پرورش قرار خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار