شالیکاران برنج نیازمند اقدامات حمایتی

رشت (پانا) - نماینده مردم رشت و خمام در مجلس گفت خرید تضمینی برای محصول برنج وجود ندارد و این موضوع نیازمند پیگیری توسط مسئولان استانی است تا شالیکاران برنج همانند محصول گندم از اقدامات حمایتی بهره‌مند شوند.

کد مطلب: ۱۲۰۲۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
شالیکاران برنج نیازمند اقدامات حمایتی

به گزارش ایسنا، محمدرضا احمدی سنگری در جمع خبرنگاران در خصوص مشکلات حوزه کشاورزی اظهار کرد: کشاورزان نقش آفرینان مهم در چرخه اقتصاد کشور هستند که مورد بی مهری‌های زیادی قرار می‌گیرند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم حمایت لازم از کشاورزان گفت: متاسفانه خرید تضمینی برای محصول برنج وجود ندارد و این موضوع مهم نیازمند پیگیری توسط مسئولان استانی است تا شالیکاران برنج همانند محصول گندم از اقدامات حمایتی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: مجلس درصدد آن است که اقدامات جدی برای جلوگیری از واردات برنج خارجی انجام شود و مسئولان استانی باید توجه ویژه به این موضوع داشته باشند و نسبت به حمایت از این مهم اهتمام بورزند زیرا قیمت فعلی برنج در بازار کفاف زندگی کشاورزان را نمی‌دهد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طی سنوات گذشته برخی کشاورزان با وجود تحت پوشش بیمه قرار دادن محصولات و اراضی کشاورزی خود، متاسفانه در زمان جبران خسارت هزینه سزاوار و کافی دریافت نکردند که این موضوع بی اعتمادی و بی رغبتی آنان نسبت به بیمه کردن مجدد محصولات‌شان را در بر داشته است.

احمدی سنگری با بیان اینکه استان گیلان در بحث کاشت دوم ضعیف است، عنوان کرد: برخی شهرستان‌های گیلان ظرفیت خوبی برای کشت دوم دارند و درآمد خوبی نصیب کشاورزان می‌شود، بنابراین باید نسبت به آموزش سایر کشاورزان و حمایت از آنان اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه مساحت قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز نابود شده است، تصریح کرد: متاسفانه به کشاورزان اجازه ساخت و ساز در زمین‌هایشان داده نمی‌شود که همین موضوع باعث شده آنها به ناچار به فروش اراضی خود روی آورند.

احمدی سنگری با اشاره به اینکه بسیاری از نانوایی‌ها در تامین آرد خود دچار مشکل هستند، بیان کرد: کاهش تعداد نیروهای کار در نانوایی‌ها منجر به تعطیلی برخی نانوایی‌ها در سطح شهرستان شده است.

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس با اشاره به اهمیت ترتیب اثر دادن رفع معضلات فاضلاب سراوان، فاضلاب شهری، خانگی و صنعتی که وارد فخب و سیاه اسطلخ می‌شود، گفت: با توجه به آلودگی سفره‌های زیرزمینی آب، مردم خود این مناطق با آگاهی از این شرایط از محصولات تولید شده در این منطقه استفاده نمی‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار