معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه‌و‌بویراحمد خبر داد:

اجرایی شدن طرح سواد آسان برای اولین بار در کهگیلویه‌بویراحمد

کهگیلویه‌و‌بویراحمد (پانا) - معاون نهضت سواد آموزش آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد از اجرای طرح سواد آسان برای اولین بار در سطح استان خبر داد و گفت این طرح برای رنج سنی ۵۰ تا ۶۰ سال که به دلیل کهولت سنی از تحصیل بازمانده‌اند اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۹۹۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرایی شدن طرح سواد آسان برای اولین بار در کهگیلویه‌بویراحمد

حمزه باقری‌نژاد در جمع کارکنان اداره آموزش و پرورش، به تعریف یونسکو از سواد اشاره کرد، و گفت: انسان باسواد انسان اهل تفکر و اندیشه است.

باقری نژاد با بیان اینکه مهارت باعث می‌شود که شخص در تامین اقتصاد خانواده نیز موثر باشد، گفت: ما در آموزش و پرورش باید دنبال آموزش‌های مهارتی باشیم و مراکز فنی و حرفه‌ای را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی، گفت: ما در سطح استان اقدام به تاسیس مراکز یادگیری و مشارکتی کرده‌ایم که علم را با مهارت تلفیق کنیم.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان بازگرداندن افراد بازمانده از تحصیل با دلایل متفاوت از جمله فقر اقتصادی، مشکلات خانوادگی و سایر موارد را از مهمترین وظایف این حوزه دانست.

وی محدودیت اصلی در حوزه سوادآموزی را عدم امکانات کافی برای شناسایی همه روستاها دانست و خاطرنشان کرد: هر خانواده‌ای در حوزه سوادآموزی باید به یک مدرسه تبدیل شود.

باقری‌نژاد به مهم‌ترین برنامه‌های در حوزه سوادآموزی استان اشاره کرد، و گفت: قرار است در کنار آموزش پایه و مقدماتی طرح سواد قرآنی برای اولین بار در استان اجرایی شود.

وی به طرح سواد آسان برای اولین بار در سطح استان اشاره کرد، و تصریح کرد: این طرح برای رنج سنی ۵۰ تا ۶۰ سال که به دلیل کهولت سنی از تحصیل بازمانده‌اند اجرا می‌شود.

باقری‌نژاد طرح نهضت دانش‌آموزی با هدف افزایش روحیه مشارکت‌پذیری دانش آموزان را از دیگر طرح‌های حوزه نهضت سوادآموزی دانست.

وی نیز به طرح مدرسه‌محور در سند تحول بنیادین با هدف پای کار آوردن مدیران مدارس اشاره کرد و گفت: به ازای شناسایی هر یک نفر مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ تا ۴ میلیون به حساب سرانه مدرسه واریز خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار