مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

پروژه مهر یک رخداد ملی، فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور است

کرمان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: پروژه مهر یک رخداد ملی، فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور است.

کد مطلب: ۱۴۹۹۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
پروژه مهر یک رخداد ملی، فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان کرمان رضا رضایی در نشست تخصصی با مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد گفت: پروژه مهر یکی از فعالیت‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است که هر ساله در ابتدای سال تحصیلی در کشور برگزار می‌شود چراکه پروژه مهر، یک طرح ملی و سرآغاز تحولی نوین در نگرش به نظام تعلیم و تربیت است.

وی افزود: این پروژه مظهر مدیریت تحول‌‌گرا، نوگرا و ایده‌‌گرا است و با پیش‌بینی‌های اصولی و منطقی که در آن انجام می‌شود، می‌توان میزان موانع و آسیب‌ها را در طول سال تحصیلی کاهش داد.

رضایی تصریح کرد: هدف اصلی پروژه مهر خلق مدرسه‌ای شاداب، بانشاط و ماندگار برای دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی است و این پروژه نماد برنامه‌ریزی، سازماندهی، هماهنگی، راهبری و ارزشیابی در راستای حداکثر کارآیی و اثربخشی می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین با توصیه به اینکه هر کدام از همکاران در هر جایگاهی که هستند، باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند، خاطرنشان کرد: ما با عملکرد مطلوب خود می‌توانیم موجب کارآمدی نظام شویم و در همین راستا تکریم مردم و افزایش رضایت‌مندی مخاطبین، رمز موفقیت است.

رضا رضایی افزود: مسیر تحول آموزش و پرورش در مدارس توسط معلمان و دانش‌آموزان رقم می‌خورد، سعی شود از ایده‌های صاحب‌نظران تعلیم و تربیت در پرورش نیروهایی توانمند و انقلابی و اثر بخش در مدارس نهایت استفاده را کرد.

وی ضمن تقدیر از زحمات همکاران فرهنگی و مدیران مناطق در تمام عرصه‌ها، با بیان اینکه رسالت پروژه مهر آماده‌سازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان است افزود: در پروژه مهر به دنبال برنامه محور شدن فعالیت های آموزش و پرورش هستیم.

رضایی با بیان اینکه حسن اجرای فعالیت‌های مربوط به ساماندهی نیروی انسانی، آماده‌سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید و انجام فعالیت‌های فرهنگ‌سازی جهت آمادگی‌های لازم برای بازگشایی مطلوب مدارس، از اهداف پروژه مهر است؛ گفت: به منظور فراهم کردن زمینه‌های مناسب و تمهیدات لازم جهت بازگشایی هرچه باشکوه‌‌تر مدارس، باید با هم‌‌دلی و هم‌‌زبانی همه‌جانبه وارد میدان عمل شویم تا پروژه مهر به خوبی اجرایی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه پروژه مهر یک رخداد ملی، فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور است، گفت: خواستار توجه به ضرورت برنامه‌ریزی بهتر همه‌ی کمیته‌ها و فراهم‌سازی تمهیدات لازم برای بازگشایی مطلوب و باشکوه مدارس در اول مهر هستیم.

رضا رضایی بر بازگشایی مطلوب و آغاز مهری دل‌انگیز، احترام به کرامت معلمان، ساماندهی نیروی‌انسانی، ثبت‌نام میان پایه،  نظارت بر پروژه مهر در مدارس و ارائه گزارش، ثبت‌نام کتب درسی، اجرای به موقع ملاقات‌های مردمی، تبادل نیرو در مناطق، رضایت‌مندی مردم، پوشش حداکثری تحصیلی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، مهارت آموزی، تقویت روحیه امید و خودباوری در آینده سازان ایران قوی، عدالت آموزشی و توزیع عادلانه امکانات و منابع بین مدارس و  اقناع سازی افکار عمومی تاکید کرد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار