رئیس ستاد انتخابات استان کرمان:

مشارکت مردم کرمان در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ۹ درصد افزایش داشت

کرمان (پانا) - رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: مشارکت مردم در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ۹ درصد افزایش داشت.

کد مطلب: ۱۴۸۵۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت مردم کرمان در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ۹ درصد افزایش داشت

رحمان جلالی صبح امروز در نشست خبرى با اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رای، اظهار داشت: پیروز واقعی این انتخابات مردم هستند که جای تقدیر دارد و از همه دست‌اندرکاران امر برگزاری انتخابات در استان در تمام فرآیندها تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه انتخابات را بر مبنای چهار راهبرد مقام‌معظم‌رهبری مبنی بر مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت انتخابات پیش بردیم، افزود: مردم کرمان حضور دشمن‌شکنی در انتخابات داشتند و اصحاب رسانه‌ها نیز نقش مهمی در ایجاد شور انتخاباتی داشتند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان مشارکت مردم 9 درصد افزایش داشت و به رشد 55 درصدی رسیدیم، ادامه داد: یک میلیون و 276 هزار و 92 رای تعداد آرای ماخوذه در استان کرمان بوده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد یک میلیون و 252 هزار و 840 رای صحیح بوده و تعداد 23 هزار و 252 رای باطله داشتیم که رای باطله شامل رای سفید یا اسامی است که جزو نامزدها نبوده است، گفت: سعید جلیلی 773 هزار و 591 رای و مسعود پزشکیان 479 هزار و 249 رای کسب کردند.

جلالی با اشاره به اینکه از تمام عوامل نظامی و انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی و پشتیبانی سپاه و بسیج تشکر می‌کنم که انتخابات در استان کرمان بدون هیچ حاشیه امنیتی برگزار شد، گفت: روز گذشته با حمله سایبری به سامانه جامع اطلاعات استانداری کرمان در بردسیر روبه‌رو شدیم که از نوع برودفوس بود و بلافاصله برطرف شد.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 427 شعبه اخذ رای در سطح استان کرمان داشتیم که حدود 100 شعبه در مناطق صعب‌العبور استان بود، ادامه داد: تعرفه‌ها به موقع به شعب اخذ رای ارسال شد و کمبودی در این زمینه در کرمان نداشتیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه مدیران کل استان کرمان معین فرماندار‌ی‌ها بودند که اگر مشکلاتی ایجاد شد و یا نیازمندی داشتیم بلافاصله برطرف شده است، گفت: دستگاه قضایی همکاری بسیار خوبی با ما داشت و 17 پرونده تخلف انتخاباتی تشکیل شد که عمده آن در زمینه خرید و فروش رأی بوده است.

وی با بیان اینکه مردم کرمان با حضور باشکوه خود در انتخابات با مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی تجدید میثاقی دوباره داشتند، افزود: از تمام اعضای ستادهای دو نامزد انتخاباتی در استان کرمان تشکر می‌کنم و در ایام تبلیغات هیچ مشکلی نداشتیم.

جلالی بیان کرد: به ستادها اعلام شده و مصوبه شورای تامین است و از طرفی دغدغه خود ستادها هم بوده که با توجه به اینکه در ایام محرم قرار داریم می‌توانند امروز یک مراسم برگزار کنند که حال و هوای محرمی داشته و به صورت شکرانه باشد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار