خطبه نماز جمعه امام جمعه شهرستان روانسر

کرمانشاه(پانا)- امام جمعه شهرستان روانسر در خطبه نماز جمعه از موضوعات مهم اخیر کشور صحبت کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
خطبه نماز جمعه امام جمعه شهرستان روانسر

ماموستا محمد محمودی امام جمعه شهرستان روانسر خطبه نماز جمعه را با موضوع احترام به والدین آغاز کرد و گفت: خداوند در قرآن چندین آیه در رابطه با حقوق والدین و نگهداشتن حرمت آن‌ها صحبت کرده است که احترام آن‌ها واجب است و نباید توهینی به آن‌ها شود.

 وی در ادامه با اشاره به آیات ۲۳ و ۲۴ سوره اسرا گفت:این آیات خداوند بزرگ، شأن و منزلت والدین را برای ما متذکر می شود. خداوند متعال میفرماید، ای انسان خداوند به تو دستور می‌دهد که به جز پروردگار معبود دیگری را پرستش نکنی و نسبت به والدین خود نیک رفتار باشی و به آن‌ها محبت کنی.

ماموستا محمودی در ادامه این آیات شریف از کلام الله مجید افزود:ای انسان، سفره تواضع و مهربانی خود را برای پدر و مادر خود پهن کن، بدون منت به آنها خدمت کن و رحمت خود را بر آنان بباران.

ماموستا حاج محمد محمودی در رابطه با احترام به والدین به آیاتی از سوره لقمان نیز اشاره کرد و گفت: در سوره لقمان در آیه ۱۴ و ۱۵ به صراحت اشاره شده است که انسان باید با والدین خود با احترام صحبت کند و با آنها به ویژه مادرش نیک رفتار باشد.

پیامبر اکرم (ص) در این باره میفرماید: فرزندی که با احترام با والدین خود رفتار میکند در همین دنیا پاداش کار خود را دریافت می‌کند.

وی با اشاره به محمود صارمی، خبرنگار شهید  از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان روانسر تقدیر کرد و آنها را مجاهدان جبهه رسانه دانست.

در ادامه با اشاره به خون خواهی مهمان شهید «شهید اسماعیل هنیه» در سرتاسر کشور و به خصوص شهرستان روانسر، از مردم غیور روانسر تقدیر و تشکر کرد و با عنوان کردن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای گفت: انتقامی سخت در انتظار اسرائیل جنایتکار است.

خبرنگار : تبسم عطایی , تبسم عطایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار