افتتاح مجتمع فرهنگی هنری «دانش» در کرمانشاه

کرمانشاه(پانا)-مجتمع فرهنگی و هنری «دانش» امروز ۱۹ مرداد ماه با حضور جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مجتمع فرهنگی هنری «دانش» در کرمانشاه

سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ۱۹ مرداد به جهت افتتاح پروژه فرهنگی و هنری «دانش» به کرمانشاه سفر کرد.

مجتمع فرهنگی هنری«دانش» از مصوبات سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به کرمانشاه است که اقدامات، جهت احداث آن در سال ۱۳۹۳ شروع و در سال ۱۴۰۳ به پایان رسید.

این پروژه در قسمت شمالی شهر کرمانشاه و به مساحت ۲۱۰۰ متر مربع با صرف اعتبار ۳۰ میلیارد تومان احداث شده است و دارای سالن آمفی تئاتر به ظرفیت ۵۰۰ نفر و پلاتو به ظرفیت ۱۰۰ نفر است و از دیگر ظرفیت‌های این مجتمع می‌توان به نگارخانه نمایش آثار هنری، سِن روباز،استودیو ضبط صدا و موسیقی اشاره کرد.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اینکه تمرکز زدایی را یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم دانست و گفت: مجتمع فرهنگی هنری دانش در یکی از مناطق محروم کرمانشاه با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان و بعد از ۵ سال توقف احداث شد  در عین حال مجتمع فرهنگی بیستون هم، امسال در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمد طیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در این مراسم از دولت شهید رئیسی به عنوان دولت توسعه زیرساخت‌ها نام برد و به شرح توضیحاتی از برخی پروژه‌های زیرساختی این دولت در استان پرداخت.

وی گفت: علاوه بر حوزه فرهنگی،  در کرمانشاه با ۵۵۰ کیلومتر حفاری اولین پروژه فیبر‌نوری در کلانشهرهای کشور اجرایی شد که سرعت اینترنت و راه‌های ارتباطی را حدود ۷۰ برابر افزایش می‌دهد.

صحرایی از افتتاح باند اصلی فرودگاه کرمانشاه تا پایان پاییز امسال خبر داد و در خصوص تکمیل راه آهن کرمانشاه_خسروی تشریح کرد: خوشبختانه بعد از ماه‌ها پیگیری توانستیم ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دریافت کنیم که ۷ برابر بودجه عمرانی سالانه استان است؛با این اعتبار که اولین اقساط آن از شهریور ماه امسال قابل دریافت است پروژه راه آهن کرمانشاه_خسروی ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

پوریا جلالی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در این افتتاحیه،اظهار داشت: مجتمع فرهنگی هنری دانش با استفاده از بروزترین تجهیزات که در آن به کار گرفته شده است یکی از مجهزترین مجتمع‌ها در کشور محسوب می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه در این پروژه از تجهیزاتی با استانداردهای لازم استفاده شده گفت: پروژه فرهنگی و هنری بیستون نیز در هفته دولت افتتاح خواهد شد که کرمانشاه به واسطه آین پروژه ها می‌تواند میزبان بزرگترین رخدادهای فرهنگی در سطح ملی و فراملی شود.

خبرنگار : پارمیدا پاکراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار