جلسه ستاد ثبت‌نام، انتخاب و انتصاب مدیران مدارس استان کرمانشاه

جلسه ستاد ثبت‌نام، انتخاب و انتصاب مدیران با حضور مدیر کل، معاونین اداره کل، مدیران آموزش و پرورش نواحی سه‌گانه، و سایر اعضا در اداره کل این استان برگزار شد

کد مطلب: ۱۴۷۹۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
جلسه ستاد ثبت‌نام، انتخاب و انتصاب مدیران مدارس استان کرمانشاه

سلمان محمدی در جلسه ستاد ثبت‌نام و انتخاب و انتصاب مدیران که با حضور معاونین اداره کل، مدیران آموزش و پرورش نواحی سه‌گانه، و سایر اعضا برگزار شد گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان نقطه پیوند دو نهاد مقدس خانه و مدرسه و زمینه‌ساز برنامه‌ریزی برای تربیت چند ساحتی دانش‌آموزانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلام است.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: همه باید تلاش کنیم با تکریم ارباب رجوع در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه شرایطی را ایجاد نماییم که اولیاء و دانش‌آموزان با آرامش خاطر نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود اقدام نمایند.

وی افزود: جلسات کارگروه‌های تخصصی به منظور هماهنگی درون سازمانی، تعامل برون سازمانی و ارائه راهکارهای مناسب برای ثبت نام دانش آموزان برگزار خواهد شد.

محمدی با اشاره به شعار "ثبت نام مطلوب، عدالت محوری و خانواده مداری" افزود: انتظار می رود با رعایت اصل تکریم و کرامت انسانی و با تشکیل ستادهای ثبت نام در شهرستان ها، نواحی و مناطق همچنین به کارگیری تجارب گذشته، تدابیر موثر در زمینه ثبت نام به موقع همه دانش‌آموزان اندیشیده شود.

محمدی در خصوص فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس با اشاره به راهکار ۶-۲۲ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان داشت: گزینش مدیران در سطوح مختلف باید بر اساس شایسته سالاری و پیشگامی آنان در ارزش‌های الهی، انسانی و معیارهای علمی، کارآمدی و باور به اهداف نظام تعلیم و تربیت رسمی باشد.

رئیس شورای پروژه مهر آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: تشکیل کارگروه‌هایی جهت بررسی شایستگی‌های عمومی و تخصصی داوطلبان تصدی پست مدیریت مدارس ضروری است.

در ادامه پروین معاون آموزش متوسطه استان با اشاره به نکاتی از دستور العمل اجرای ثبت نام دانش‌آموزان گفت: آگاهی بخشی به اولیا، رعایت قوانین و مقررات ثبت نام و ایجاد توازن رشته‌ای و شاخه‌ای از جمله مهمترین موضوعاتی هستند که باید در ثبت‌نام دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرند. رئیس کارگروه کیفیت بخشی آموزشی و ثبت نام متوسطه استان کرمانشاه پس از تشریح و تبیین فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس اظهار داشت: در تابستان سال جاری با تشکیل کارگروه‌های تخصصی دوره‌های آموزشی برای مدیران جدید الانتصاب برگزار خواهد شد.

در ادامه هرکدام از اعضا به بیان تجربیات و نظرات خود جهت اجرای مطلوب دستور العمل اجرای ثبت نام دانش‌آموزان و فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس پرداختند.

خبرنگار : پارمیدا پاکراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار