استاندار کردستان تاکید کرد:

لزوم برنامه‌ریزی لازم برای ساماندهی معلمان در آغاز سال تحصیلی

سنندج (پانا) - استاندار کردستان، پیرامون مساله ساماندهی معلمان در استان گفت: در کل کشور با مساله کمبود معلم روبه‌رو هستیم که استان ما نسبت به استان‌های دیگر شاید مشکل کمتری دارد اما باز هم باید برنامه‌ریزی و تدبیر لازم صورت بگیرد تا این مساله آسیبی به امر آموزش در استان نرساند.

کد مطلب: ۱۴۹۸۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم برنامه‌ریزی لازم برای ساماندهی معلمان در آغاز سال تحصیلی

به گزارش پانا از روابط عمومی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارهای ماه جاری در استان «پروژه مهر» است که فقط بر عهده آموزش و پرورش نیست و نیاز به همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها نیز دارد تا آغاز ماه مهر، یک آغاز خوب و بدون دغدغه برای دانش‌آموزان به‌ویژه دانش‌آموزان پایه اول باشد و از روز اول مهر برای دانش‌آموزان پایه اول، خاطره‌ای شیرین بسازیم.

وی افزود: نکته مهم این است که این روز برای دانش‌آموزان پایه اول، یک روز ماندگار شود که لازم است مدیران مدارس، تمهیداتی بیندیشند تا به‌صورت ویژه، متفاوت و زیبایی مراسم آغاز سال تحصیلی برگزار شود و مدارس برتر نیز در این زمینه از سوی آموزش و پرورش مورد تشویق قرار بگیرند.

استاندار کردستان با بیان اینکه با وزیر آموزش و پرورش نیز جلسه‌ای را روز دوشنبه هفته گذشته داشتیم، خاطرنشان کرد: ایشان به تقویت تعامل‌ بین مجموعه‌های آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها و تمرکززدایی تاکید داشتند.

زارعی‌کوشا ادامه داد: با توجه به ارتباطات خوب با وزیر آموزش و پرورش، فرصت بسیار خوبی برای استان ما فراهم شده و باید از ظرفیت وزارتخانه، نهایت استفاده را ببریم.

وی گفت: از فرمانداران شهرستان‌های استان نیز می‌خواهیم که شوراهای آموزش و پرورش را در این ماه برگزار کنند و مسائل و مشکلات را حل و فصل کنند تا در آغاز سال تحصیلی، مشکلی نداشته باشیم.

استاندار کردستان پیرامون مساله ساماندهی معلمان نیز خاطرنشان کرد: در کل کشور با مساله کمبود معلم روبه‌رو هستیم که استان ما نسبت به استان‌های دیگر شاید مشکل کمتری دارد اما باز هم باید برنامه‌ریزی و تدبیر لازم صورت بگیرد تا این نقص، آسیبی به امر آموزش در استان نرساند‌.

زارعی‌کوشا به مساله افزایش شهریه‌ مدارس نیز اشاره و اضافه کرد: در شورای آموزش و پرورش به صورت معقول و منصفانه‌ای، افزایش شهریه‌ها تعیین شده و افزایش بیش از آن مقدار به هیچ وجه قابل قبول نیست اما باز هم آموزش و پرورش استان موظف است که به این مورد رسیدگی کند و نظارت لازم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: اخذ وجه از دانش‌آموزان توسط مدیران مدارس باید عینا مطابق با دستورالعمل‌ها باشد که بیشتر مربوط به کتب درسی و بیمه است و اجباری در مدارس عادی برای پرداخت وجوه اضافه نباید باشد که اگر چنین مساله‌ای رخ داد حتما باید برخورد جدی شود.

استاندار کردستان در ارتباط با سرویس مدارس نیز گفت: سرویس مدارس نیز نیازمند برنامه‌ریزی و نظارت لازم است و خود مدیران مدارس هم در این زمینه باید مدیریت لازم را داشته باشند تا خدای نکرده مشکلی پیش نیاید‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار