دادرس سیزده ساله شد؛ اجرای دادرس در 8 هزار مدرسه سراسر کشور

تهران (پانا) - همزمان با به صدا درآمدن زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی جدید، سیزدهمین دوره دادرس شروع شد. زنگ دادرس، صدای آشنایی است که زمزمه نشاط و شادمانی دارد و با خود اطمینان و آرامش به ارمغان می‌آورد.

کد مطلب: ۱۵۱۰۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
دادرس سیزده ساله شد؛ اجرای دادرس در 8 هزار مدرسه سراسر کشور

دادرس «دانش‌آموز آماده در روزهای سخت»، برای افزایش تاب‌آوری جامعه و توسعه فرهنگ مهربانی و همدلی، برای تمرین کار گروهی و تقویت حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی در میان نوجوانان ایران اسلامی است که آینده این سرزمین سربلند را رقم خواهند زد.

سیدهاشم حسینی المدنی، رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در این باره گفت: سیزدهمین دوره برنامه ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) همزمان در سراسر کشور آغاز شد.

رییس سازمان جوانان گفت: این طرح پیرو تفاهم‌نامه جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش و با همکاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش در 8000 مدرسه در دوره متوسطه اول اجرا خواهد شد و طی آن بیش از 300 هزار دانش‌آموز آموزش خواهند دید.

حسینی المدنی گفت: در این برنامه ملی قریب به 3000 مربی آموزش دیده جمعیت هلال احمر با حضور در مدارس به آموزش آیتم‌های امدادی دادرس خواهند پرداخت و ضمن ارائه آموزش‌های نظری به صورت عملی نیز دانش‌آموزان را با این مهارت‌ها آشنا خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: برای تکمیل روند آموزشی کاربینی دادرس که در واقع مانور عملیاتی دانش‌آموزی دادرس است در مدارس اجرا خواهد شد.

حسینی المدنی همچنین گفت: دادرس علاوه بر مدارس در میان خانواده‌ها نیز جایگاه ویژه‌ای یافته و موجب علاقه‌مندی خانواده‌ها به فراگیری آموزه‌های امدادی شده است که این خود نشان از موفقیت این طرح و دست‌یابی به بخش عمده اهداف آن دارد. در جمعیت هلال احمر برآنیم تا آموزش‌ها را در سطح کل جامعه گسترش دهیم و این مهم از طریق خانواده‌ها میسر خواهد شد.

رییس سازمان جوانان در ادامه افزود: برای توسعه خدمات جمعیت هلال احمر در مقاطع مختلف تحصیلی ماهر (مهارت‌آموز هلال احمر) در مدارس ابتدایی سراسر کشور اجرا می‌شود. ماهر با شعار هر مدرسه یک کانون مهارت‌آموزی هلال احمر در 65000 مدرسه فعالیت خود را آغاز کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار