معاون‌ پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر عنوان کرد:

مشارکت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر‌ با یونیسف در اجرای طرح دادرس سبز

تهران (پانا) - کمیته راهبری مشترک جمهوری اسلامی ایران و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در‌خصوص برنامه کشوری ۲۰۲۷-۲۰۲۳ به ریاست مشترک وزارت امور خارجه و یونیسف با حضور نمایندگان جمعیت هلال احمر از سازمان جوانان و سایر دستگاه‌ها برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۰۰۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر‌ با یونیسف در اجرای طرح دادرس سبز

‌در این نشست که با حضور بیش از ۱۴ دستگاه از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط برگزار شد، نمایندگان سازمان جوانان به تشریح برنامه‌های مشترک این سازمان و یونیسف پرداختند.

وحید ایمانی سرپرست معاونت پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی ضمن معرفی جامع طرح دادرس سبز به ابعاد الزام‌آور توجه به این طرح با در نظر گرفتن اهمیت محیط زیست و تغییرات اقلیمی در کشور اشاره کرد و افزود‌: با توجه به اتفاقات ناگوار در زمینه‌های مرتبط با محیط زیست من جمله فرونشست زمین، از بین رفتن درختان، خشک شدن تالاب‌ها و... در کشور آگاه‌سازی‌، آموزش و ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری کودکان و نوجوانان  برای نجات زمین اجتناب‌ناپذیر است.

وی همچنین با توجه به روند اجرایی دادرس سبز که با مدل موفق شبکه‌سازی دانش‌آموزی در حال اجراست گفت: در دادرس سبز که طرح مشترک سازمان جوانان و یونیسف است تلاش می‌کنیم با ایجاد شبکه هدفمند دانش‌آموزی این جریان آگاه‌سازی و ارتقای انطباق‌پذیری را در سطح خانواده‌، دوستان و محله با رویکرد تقویت ذهن مسئله‌محور و راه‌حل‌گرا گسترده سازیم.

در ادامه این نشست رابین ناندی رئیس دفتر نمایندگی یونیسف در ایران ضمن استقبال از معرفی و روند اجرای پروژه دادرس سبز گفت: هلال احمر از بازیگران مهم و اصلی ماست و دادرس سبز یک نیاز اساسی محسوب می‌شودد.

وی در ادامه ضمن موثر دانستن هلال احمر در ارائه خدمات اجتماعی و روانی از  شبکه نیروی انسانی جمعیت به عنوان یک سرمایه بسیار بزرگ یاد کرد.

همچنین در بخش دیگری از این رویداد الله‌یاری رئیس اداره دانشجویی و جوانان به‌عنوان دیگر نماینده سازمان به معرفی برنامه‌های معاونت دانشجویی و جوانان در قالب طرح سحر و اقدامات مرتبط با آن پرداخت.

در این نشست یونیسف و شرکای دولتی به بررسی پیشرفت اجرایی تحت برنامه‌های عمل مشترک و درس‌آموخته‌ها پرداختند و در‌خصوص راه‌های پیشنهادی برای دست‌یابی به نتایج برنامه‌ریزی شده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار