مدیر کل آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری:

ایجاد محیطی پویا و خلاق برای دانش‌آموزان از مهم‌ترین اهداف آموزش و پرورش است

شهرکرد (پانا) - مدیر کل آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری، توجه به نیازهای خاص دانش‌آموزان و ایجاد محیطی پویا و خلاق را از اهداف مهم آموزش وپرورش دانست.

کد مطلب: ۱۵۱۴۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد محیطی پویا و خلاق برای دانش‌آموزان از مهم‌ترین اهداف آموزش و پرورش است

گردهمایی تخصصی معاونین آموزش‌وپرورش ابتدایی استان چهارمحال‌وبختیاری در خانه معلم ناحیه یک برگزار شد. این گردهمایی با هدف تبادل نظر و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های موجود در نظام آموزش ابتدایی و همچنین ارتقاء کیفیت آموزشی برگزار گردید. 

افشین امیریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان در حاشیه این نشست گفت: این برنامه با چند هدف دنبال می‌شود؛ هدف اول ما این است که برنامه‌ها و سیاست‌های خود را مرور کنیم و بررسی کنیم که در حال حاضر جایگاه ما نسبت به برنامه‌های حوزه آموزش در ابتدای سال تحصیلی کجا قرار دارد.

امیریان ادامه داد: این گردهمایی فرصتی است تا با همفکری و تبادل نظر، نقاط قوت و ضعف برنامه‌های آموزشی را شناسایی کنیم و راهکارهایی برای بهبود کیفیت آموزش در مقطع ابتدایی ارائه دهیم. ما به دنبال این هستیم که با همکاری یکدیگر، شرایط بهتری را برای یادگیری و رشد دانش‌آموزان فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین بر اهمیت توجه به نیازهای خاص دانش‌آموزان و تلاش برای ارتقاء مهارت‌های معلمان تأکید کرد و افزود: ما باید با نگاهی جامع به مسائل آموزشی، به دنبال ایجاد محیطی پویا و خلاق برای دانش‌آموزان باشیم.

امیریان ادامه داد: مقطع ابتدایی یکی از مهم‌ترین مراحل تحصیلی برای دانش‌آموزان است و نیاز به پیگیری و نشست‌های مستمر دارد. این مرحله از تحصیل، پایه‌گذار آینده تحصیلی و شخصیتی دانش‌آموزان است و به همین دلیل باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: تلاش همکاران من بر این است که از این جلسات و نشست‌ها بیشتر برگزار شود تا بتوانیم به تبادل نظر و تجربیات بپردازیم و در نهایت کیفیت آموزش را ارتقاء دهیم. برگزاری منظم این جلسات به ما کمک می‌کند تا بتوانیم چالش‌های موجود را شناسایی کرده و راهکارهای مناسبی برای حل آن‌ها پیدا کنیم.

امیریان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ما باید در مقوله آموزش در مقطع ابتدایی بیشتر کار کنیم. از زمانی که بحث نظام نمره‌دهی از آموزش ابتدایی برداشته شد و نظام توصیفی جایگزین آن گردید، هدف اصلی کاهش استرس‌ها و افزایش علاقه دانش‌آموزان به محیط آموزشی بوده است. این تغییرات باید به گونه‌ای پیاده‌سازی شوند که واقعاً به بهبود کیفیت آموزش و یادگیری کمک کنند.

امیریان در ادامه به چالش‌های موجود در زمینه آموزش ابتدایی اشاره کرد و گفت: الان گاهی با این مواجه هستیم که خانواده‌هایی به ما مراجعه می‌کنند و درخواست دارند که به بچه‌هایشان تمرین داده شود یا به عبارتی دیگر، مشق داده شود؛ این موضوع نشان‌دهنده نگرانی والدین از پیشرفت تحصیلی فرزندانشان است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

امیریان در ادامه گفت: ان‌شاءالله این موضوعات حتماً در جلسه امروز و همچنین در جلساتی که در هفته‌های آینده با معاونین آموزش مدارس برگزار می‌شود، مورد همفکری قرار خواهد گرفت. هدف ما این است که بتوانیم در این جلسات به بررسی دقیق‌تر این مسائل بپردازیم و راهکارهای مناسبی برای بهبود وضعیت آموزشی پیدا کنیم.

وی افزود: یکی از راه‌های مؤثر برای ارتباط بهتر با خانواده‌ها، برگزاری جلسات انجمن اولیا و مربیان است. ما قصد داریم در این جلسات، این مسائل را به خانواده‌ها گوشزد کنیم و آن‌ها را در جریان چالش‌ها و نیازهای آموزشی فرزندانشان قرار دهیم. این ارتباط نزدیک می‌تواند به ایجاد یک فضای حمایتی و همدلانه بین مدرسه و خانواده‌ها کمک کند.

امیریان در ادامه تأکید کرد: البته به این معنا نیست که ما حرف خانواده‌ها را نشنویم؛ بلکه باید به نظرات و نگرانی‌های آن‌ها گوش فرا دهیم. شنیدن نظرات خانواده‌ها برای ما بسیار مهم است و به ما کمک می‌کند تا درک بهتری از نیازها و انتظارات آن‌ها داشته باشیم.

امیریان در پایان جلسه به موضوع نظام دوره اشاره کرد و گفت: امسال نظام دوره در سطح استان و کشور برگزار می‌شود. نظام دوره به این معناست که معلم پایه اول با دانش‌آموز خود به پایه دوم برود و سپس به پایه سوم و همین‌طور ادامه پیدا کند.

خبرنگار : شراره حاتمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار