دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری خبر داد:

تعمیر و بهسازی ۴۵۰ مدرسه توسط گروه‌های جهادی استان چهارمحال‌وبختیاری

شهرکرد (پانا) - دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری از تعمیر و بهسازی ۴۵۰ مدرسه در استان چهارمحال و بختیاری توسط گروه‌های جهادی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۹۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
تعمیر و بهسازی ۴۵۰ مدرسه توسط گروه‌های جهادی استان چهارمحال‌وبختیاری

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری؛ احسان طاهری در جمع نمازگزاران نماز جمعه شهرکرد گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ کلاس درس در ۴۵۰ مدرسه در استان با همکاری گروه‌های جهادی در قالب طرح شهید عجمیان، بهسازی و رنگ‌آمیزی شده است.

طاهری افزود: با تلاش گروه‌های جهادی، همکاری معلمان، دانش‌آموزان و اولیا تا پایان تابستان امسال نیز بخش قابل توجهی از مدارس استان بهسازی، رنگ‌آمیزی و دیوارنویسی خواهند شد و سرویس‌های بهداشتی مدارس تعمیر می‌شود.

وی گفت: در طرح شهید عجمیان ۲هزار صندلی دانش‌آموزان بهسازی و تعداد ۹۵حیاط پویا با کمک گروه‌های جهادی و مردمی طراحی و اجرا شد.

طاهری با اشاره به اینکه فعالیت جمعیت فرهنگیان جوان استان در سال ۱۳۹۸ با حضور ۶ معلم با هدف شناسایی معلمان دغدغه‌مند و برگزاری دوره‌های توانمندسازی آن‌ها آغاز شد، افزود: هم‌اکنون تعداد فرهنگیان جوان استان به بیش از ۶۰۰ نفر رسیده و اقدامات بسیار خوبی توسط این فرهنگیان جوان در مدارس استان صورت گرفته است.

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری به شناسایی و مشکلات نظام آموزش و پرورش و تدوین مسائل آموزش و پرورش استان طبق بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: ۵۲۰ راه حل برای مشکلات آموزش و پرورش استان تدوین و کتاب مسائل آموزش و پرورش استان چاپ شد.

وی به اجرای طرح «احسان تعلیم و تربیت» با همکاری ۱۱۶ معلم جهادی و تحت پوشش قرار دادن 3 هزار دانش‌آموز در استان تا سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به جایگاه فعالیت گروه‌های جهادی توجه ویژه شد و قرارگاه استانی تعلیم و تربیت در همه کشور توسعه داده شد.

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر افزود: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، فعالیت جهادی در ۱۷ منطقه آموزش و پرورش استان آغاز شد و این کار ابتکاری استان چهارمحال و بختیاری در کل کشور نشر پیدا کرد.

به گفته وی با تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در ۱۷ منطقه آموزشی استان گروه‌های جهادی معلم‌محور و دانش‌آموزمحور، شناسایی شدند و هم‌اکنون یک هزار ۸۰ گروه جهادی دانش‌آموزی در استان فعال شده است.

طاهری افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از یک‌هزار و ۱۳۱ فعالیت جهادی در استان از جمله توزیع ۱۰ هزار بسته نوشت‌افزار با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و تحت پوشش قرار دادن ۱۱ هزار دانش‌آموز کنکوری با عنوان «راه ابریشم احسان» با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و طرح تولید مدارس مهارت‌محور و ایجاد نخستین گلخانه درون مدرسه‌ای کشور در روستای تومانک شهرستان بن با محوریت اولیا و دانش‌آموزان و مهارت‌محوری دانش‌آموزان اجرا شد.

به گفته وی با حمایت‌های قرارگاه جهادی ۲ رشته قلم‌زنی و سفالگری در استان چهارمحال و بختیاری فعال است و با همکاری دانشگاه صنعتی‌ شریف، استعدادیابی دانش‌آموزان مناطق محروم صورت گرفته و آموزش و توانمندسازی ۵۷۰ آموزگار ابتدایی استان با حضور مولفان کتاب‌های درسی کشور انجام شده است.

وی افزود: در این مدت برگزاری اردوهای جهادی با موضوع مشاوره و کلاس‌های مشاوره ویژه اولیا دانش‌‌آموزان در مناطق محروم و محلات آسیب‌پذیر استان اجرا شد.

دبیر جمعیت فرهنگیان جوان استان گفت: در طرح شهید عرب، استاندارد‌سازی سیستم گرمایشی مدارس ۱۰۰ کلاس درس تا پایان تیرماه انجام خواهد شد.

به گفته وی این قرارگاه در چند سال اخیر رتبه‌های برتر در سطح کشور را کسب کرده و در جشنواره جهادی امسال بیشترین نماینده و معلم جهادی برتر از این استان معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار