مسئول برگزاری مسابقه استانی چرتکه عنوان کرد:

برگزاری مسابقه استانی چرتکه با حضور دانش‌آموزان در اسلامشهر/ فیلم

اسلامشهر (پانا) - مسئول برگزاری مسابقه استانی چرتکه در اسلامشهر، از برگزاری مسابقه استانی چرتکه با حضور دانش‌آموزانی از استان البرز و شهرستان‌های چهاردانگه، شهریار، اسلامشهر، شهریار و شهر قدس در محل دانشگاه علمی، کاربردی اسلامشهر خبر داد و بر نقش کار با چرتکه در کمک به دروس دانش‌آموزان در مدرسه از جمله ریاضی، املاء و... و ایجاد انگیزه و تقویت حافظه تصویری و شنیداری آنان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۴۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقه استانی چرتکه با حضور دانش‌آموزان در اسلامشهر/ فیلم

مسابقه استانی چرتکه با حضور دانش‌آموزانی از استان البرز، شهرستان‌های چهاردانگه، شهریار، اسلامشهر، شهریار و شهرقدس در محل دانشگاه علمی، کاربردی اسلامشهر برگزار شد.

منیژه غفارپور، مسئول برگزاری مسابقه استانی چرتکه در رابطه با نحوه برگزاری مسابقات چرتکه در گفت‌ وگو با پانا اظهار کرد: «آموزشگاه چرتکه در شهرستان اسلامشهر با انجام فراخوان در طول مدت سال تحصیلی و ایام تابستان، دانش‌آموزان مستعد و با انگیزه را جذب می‌کنند و با طبقه‌بندی بچه‌ها همراه با آموزش مربیان از شش سالگی سنجش‌گیرایی و ظرفیت آنها را بررسی کرده و افرادبه رقابت با یکدیگر می‌پردازند.»

وی در ادامه بیان کرد: «در مورد دانش‌آموزانی که سن پایین دارند نیز از طریق فلش‌کارت، چرتکه مخصوص و رنگ‌آمیری کار اجرا می‌شود و در نهایت دانش‌آموزان برتر در دو نوبت سال تحصیلی آزمون می‌دهند و در رقابتی تنگاتنگ سرعت در انجام عملیات محاسباتی ذهنی و تندخوانی آنها ارزیابی می‌شود و نفرات برتر طی مراسمی تقدیر خواهند شد.»

غفارپور تصریح کرد: «چرتکه در واقع یک ابزار محاسباتی است که از دوران قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما امروزه علاوه بر محاسبات ریاضی، از این وسیله برای تقویت هوش، استعداد و ایجاد هماهنگی بین دو نیمکره مغز استفاده می‌شود. دانش‌آموزان با حضور در دوره‌های آموزشی کار با چرتکه، مهارت‌های برتر ذهنی و دست‌ورزی را آموزش خواهند دید و به نوعی اعتماد به نفس در آنان تقویت خواهد شد. از سوی دیگر کار با چرتکه در کمک به دروس دانش‌آموزان در مدرسه از جمله، ریاضی، املاء و .... و ایجاد انگیزه و تقویت حافظه تصویری و شنیداری آنان از نقش بسزایی برخوردار است.

شایان ذکر است، مرحله کشوری مسابقات چرتکه با حضور دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان درشهریور 1402در اصفهان برگزارخواهد شد.

خبرنگار دانش‌آموز: محدثه رشیدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار