لوشامپیونه؛ موناکو مدعی شماره یک نایب قهرمانی شد

تهران (پانا) –در حالی که روند ناکامی‌های پاری سن ژرمن ادامه دار شده است، موناکو با پیروزی در وقت اضافه مدعی شماره یک نایب قهرمانی شد.

کد مطلب: ۸۲۰۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
لوشامپیونه؛ موناکو مدعی شماره یک نایب قهرمانی شد

دیدارهای هفته سی و هفتم لوشامپیونه فرانسه که از شب گذشته آغاز شده بود؛ امشب با برگزاری 9 بازی همزمان به پایان رسید.

نایب قهرمانی و کسب سهمیه باعث شده بود تا دیدار موناکو و سنت آتین مهمترین بازی این هفته باشد؛ موناکو که دو بازی آخر روبرو مقابل سنت آتین را برده بود بدنبال کسب عنوان نایب قهرمانی و بدست آوردن سهمیه لیگ قهرمانان بود و در مقابل سنت آتین که با 3 برد متوالی و 7 بازی بدون باخت طی ماه‌های اخیر در خارج از خانه روند مثبتی را به نمایش گذاشته بود، برای حفظ سهمیه لیگ اروپا تلاش می‌کرد. دیدار نزدیک و جذاب دو تیم در حالی که با تساوی بدون گل رو به پایان بود، در دقیقه 1+90 خطای پنالتی دبوپچی مدافع راست سنت آتین معادلات را به سود میزبان ورق زد و فابینهو برزیلی از روی نقطه پنالتی دروزاه سنت آتین را باز کرد تا رسیدن به نایب قهرمانی برای این تیم آسان‌تر شود.

پاری سن ژرمن که قهرمانی‌اش را زودتر از پایان فصل تثبیت کرد، در حالی میزبان رنس بود که در دو هفته آخر لوشامپیونه با کسب دو تساوی تیمی بی انگیزه نشان داده بودند و امتیاز این بازی هم تاثیری به حال آنها نداشت. البته این در حالی بود که رنس پس از 9 شکست متوالی مقابل پاری سن ژرمن، باید در این دیدار دست پرخارج می‌شد تا بتواند در کورس کسب سهمیه لیگ اروپا باقی بماند. روند ناکامی‌های پاری سن ژرمن اینبار مقابل رنس ادامه پیدا کرد و پولدارها با شکست 2 بر صفر زمین را ترک کردند.

سه امتیاز تاثیر دیدار بوردو و تولوز برای هر دو تیم، این بازی را برای آنها مهم کرده بود. در حالی که بوردو برای زنده نگه داشتن آخرین شانس‌هایش برای رسیدن به لیگ اروپا نیاز ویژه به 3 امتیاز این دیدار خانگی داشت، تولوز بدنبال پیدا کردن راهی برای فرار از ته جدول و سقوط بود. بوردو این بازی را با پیروزی قاطع 4 بر 2 به سود خود تمام کرد تا تولوز در استانه سقوط به دسته پایین باشد.

شرایطی مشابه دیدار بوردو و تولوز برای تیم‌های مونت پولیه و ترویز هم ایجاد شده بود؛ مونت پولیه بدنبال حفظ شانس حضور در لیگ اروپا بود و در مقابل ترویز برای فرار از سقوط چاره‌ای جز کسب سه امتیاز نداشت اما تساوی یک بر یک حاصل 90 دقیقه بازی دو تیم بود.

جدال تیم‌های نیس و کان هم شرایطی مشابه دو بازی قبل داشت. در حالی که دو بازی آخر روبروی دو تیم مساوی شده بود، نیس برای حضور در کورس کسب سهمیه اروپا و کان بدنبال فرار از منطقه خبر وارد زمین شدند. تیم میزبان با فوتبال برتر خود این بازی را 4 بر یک برد تا نیس شانس کم خود برای رسیدن به لیگ اروپا را زنده نگه داد.

استراسبورگ و لیون هم اوضاعی تقریبا شبیه به سه دیدار بالا داشتند البته با این تفاوت که لیون بر خلاف سایر تیم‌ها که در تلاش برای کسب سهمیه لیگ اروپا بودند، بدنبال نایب قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان بود اما استراسبورگ هم آخرین برنامه‌های خود برای بقا در لوشامپیونه را پیگیری می‌کرد. دیدار جذاب این دو تیم با پیروزی 3 بر 2 استراسبورگ تمام شد؛ نتیجه‌ای سند بقای این تیم در لوشامپیونه را امضا کرد و راه لیون برای نایب قهرمان را دشواتر از قبل کرد.

لیل دیگر تیم حاضر در منطقه خطر، در حالی میزبان دیجون بود که حریفش از تیم‌های کم انگیزه هفته آخر به شمار می‌رود و البته با 8 غایب وارد ورزشگاه خانگی لیل شده بود. لیل این بازی را به سخت 2 بر یک برد و مانند استراسبورگ حضورش در فصل آینده لوشامپیونه قطعی شد.

نتایج دیگر بازی‌ها که تاثیری در بالا و پایین جدول نداشت به شرح زیر است:

آمینس 2 - متز صفر

آنژه 0 - نانت 2

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار