صالحی امیری:

دبیر برای ۵٠ سال آینده کشتی ایران فکر می‌کند

کشتی هویت ملی ایرانیان است

تهران(پانا) - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه کشتی هویت ملی ایرانیان است، کشتی را روح ورزش قهرمانی ایران دانست و در نگاهی به عملکرد فدراسیون، بر نگاه دبیر برای ساختن کشتی در ۵٠ سال آینده تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۵۱۰۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
دبیر برای ۵٠ سال آینده کشتی ایران فکر می‌کند

سید رضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را مراسم رونمایی از کتاب «پهلوان باشی»، گفت: امروز روز به یاد ماندنی برای بنده در دیدار با قهرمانان امروز و گذشته در کشتی است. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: ستارگان کشتی ما به یک ملت گرمابخش شور و شادمانی بوده و هستند، نباید فراموش کنیم که کنار هم جمع کردن مدال آوران در کادر فنی تیم های ملی هنر علیرضا دبیر بود. 

صالحی امیری بیان کرد: کار دبیر در تاریخ ایران ماندگار خواهد بود و یک نماد توسعه و سازندگی و درس آموز برای مدیران ورزش کشور است. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: کشتی فراتر از یک تشک، مدال و یک رقابت بوده و هویت ملی ایرانیان است،  کشتی را نباید به مدال خلاصه کرد. 

صالحی امیری ادامه داد: طراحی موزه کشتی در فدراسیون کار ارزشمندی بوده و آن را ثبت ملی خواهیم کرد. این موضوع زیرساخت برای بیان الگو و اسطوره برای نسل حوان است. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه ،تصریح کرد: باید تصویر قهرمانان را به سکوی پهلوان اوج دهیم، تولید این کتاب ها در تاریخ شفاهی ورزش ایران ماندگار خواهد بود. 

صالحی امیری با بیان اینکه کشتی گل مصنوعی نیست، کشتی ریشه دارد، اضافه کرد: پهلوانان ما حامل فضیلت و معرفت هستند،  اینها اضلاع تشکیل دهنده ریشه کشتی ایران است. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  افزود: تاریخ نسبت به انسان های هویت ساز قضاوت خواهد کرد. جوانان امروز ما قهرمانان آن ینده ایران زمین خواهند بود. 

صالحی امیری بیان کرد: از جامعه کشتی دعوت میکنم به یکی از کاخ موزه های ما در تهران حضور پیدا کرده و ما پذیرای این عزیزان باشیم. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: امنیت،  هویت و شرافت امروز گشور  را مدیون خانواده شهدا و شهدای ایران اسلامی هستیم. 

با حضور صالحی امیری، علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی و خانواده شهدا  از کتاب پهلوان باشی رو نمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار