همگام با پارالمپیک۲۰۲۴؛

پاراتکواندوکاران طلایی ایران در قاب تمچید فدراسیون جهانی

یورش پاراتکواندوکاران ایران به شیاپ چانگ پاریس

تهران (پانا) - فدراسیون جهانی تکواندو با انتشار گزارشی به بررسی برترین‌های هر وزن پرداخت که در 2 وزن نام ملی‌پوشان صاحب عنوان ایران دیده می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۹۷۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
پاراتکواندوکاران طلایی ایران در قاب تمچید فدراسیون جهانی

مسابقات تکواندو بازی‌های پارالمپیک پاریس از فردا پنجشنبه هشتم شهریور با حضور ۱۲۰ پارانکواندوکار از ۴۲ کشور در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز می‌شود و سه روز به طول خواهد انجامید.

جلسه فنی مربیان و سرپرستان تیم‌های حاضر در این مسابقات عصر ششم شهریور برگزار شد و پس از آن با برگزاری مراسم قرعه‌کشی مسابقات نمایندگان کشورمان رقبای خود را شناختند.

فردا هشتم شهریور در روز نخست این مسابقات؛ مریم عبدالله پور در وزن ۴۷- کیلوگرم دور نخست استراحت داشته و سپس به دیدار برنده مبارزه کامرون و پرو می‌رود. در قسمت بالای این جدول «رومرو کلودیا» از مکزیک، مراکش و گرجستان پیکار می‌کنند.

زهرا رحیمی در وزن ۵۲- کیلوگرم در مبارزه نخست به دیدار «شائو گیان» از چین می‌رود و در صورت برتری با «ماچادو»  از برزیل برای صعود به نیمه نهایی پیکار خواهد کرد.

جمعه نهم شهریور در روز دوم سعید صادقیان پور در اولین دیدار «سالامون جگیری» از جزایر سلیمان می رود و در ادامه با «ناتان تورگواتو» از برزیل دیدار می‌کند. سرگروه تیم ملی کشورمان در صورت پیروزی در این دو مبارزه به مرحله نیمه‌نهایی صعود می‌کند. در سمت جدول صادقیانپور «محمود بوزکه» عنوان‌دار جهان و پارالمپیک توکیو از کشور ترکیه حضور دارد.

شنبه دهم شهریور در روز پایانی تیم کشورمان دو نماینده دارد. علیرضا بخت نفر سوم رنکینگ دور نخست استراحت دارد و در ادامه برای صعود به دیدار برنده دیدار مرحله نیمه‌نهایی بارزه مراکش و قزاقستان می‌رود. از قسمت پایین جدول هم نمایندگان ازبکستان، کاستاریکا و آروبا برای صعود به تیمه نهایی به مصاف هم می‌روند. «توشمیروف» از ازبکستان دارای رنکینگ دو پارالمپیک است. 

63860430628880758111

حامد حق‌شناس نفر اول رنکینگ پارالمپیک، در وزن ۸۰+ کیلوگرم  نیز بعد از یک دور استراحت به مصاف برنده مبارزه چین و دومینکن می‌رود. از قسمت پایین جدول هم ترکیه، سنگال و «مت بوش» از انگلستان  برای رسیدن به نیمه‌نهایی تلاش می‌کنند.

تمجید فدراسیون جهانی از پاراتکواندوکاران طلایی ایران

در فاصله یک روز مانده به برگزاری هفدهمین دوره رقابت‌های پارالمپیک پاریس 2024، فدراسیون جهانی تکواندو با انتشار گزارشی به بررسی بهترین پاراتکواندوکاران هر وزن پرداخت که در کنار همه مدعیان، در 2 وزن نام «حامد حق‌شناس» و «علیرضا بخت» به ترتیب در اوزان 80+ و 80- کیلوگرم دیده می‌شود.

فدراسیون جهانی تکواندو نوشت:

وزن 80- کیلوگرم/ علیرضا بخت (ایران)

این پاراتکواندوکار ایرانی توانسته است در چندین گرندپری، بازی‌های پارا آسیایی و قهرمانی آزاد اروپا روی سکو به کار خود پایان دهد. او قصد دارد غیبت مدال آوران پارالمپیک توکیو 2020 از ایران مانند اصغر عزیزی و مهدی پوررهنما را با مدال در پاریس جبران کند.

وزن 80+ کیلوگرم/ حامد حق شناس (ایران)

حامد حق‌شناس با 6 مدال طلا مخصوصاً در این دو سال اخیر، یکی از مدعیان طلای پارالمپیک در این رده خواهد بود. این ایرانی دارنده رنکینگ اول جهان مدال طلای بازی‌های پارا آسیایی 2022 و قهرمانی جهان 2021 را در کارنامه دارد و حالا می‌خواهد اعتماد به نفس خود را با ورود به شیاپ چانگ گرند پله افزایش دهد.

 رقابت‌های پاراتکواندو در بازی‌های پارالمپیک 2024 طی روزهای هشتم تا دهم شهریور در «گرند پله» شهر پاریس برگزار خواهد شد. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار