همگام با المپیک؛

خیز اسماعیلی برای طلای المپیک

تهران (پانا) - پدیده کشتی فرنگی ایران با شکست قهرمان نامدار ارمنی ها به فینال این رشته در وزن ۶۷ کیلوگرم رسید.

کد مطلب: ۱۴۹۲۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
خیز اسماعیلی برای طلای المپیک

روز سوم رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ساعت ۱۱ امروز به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت ایران) آغاز شد که سعید اسماعیلی در ۶۷ و علیرضا مُهمدی در ۸۷ کیلوگرم در نمایندگان ایران در روز پایان رقابت ها به نیمه نهایی این دوره از بازی ها رسیدند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور داشتند که سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل اسحاق قایو از الجزایر به پیروزی رسید تا در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها حریف لوئیس اورتا سانچز قهرمان جهان و المپیک از کوبا شود.

اسماعیلی در دیدار مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های المپیک پاریس نمایش درخشانی برابر یکی از بزرگان کشتی فرنگی جهان داشت وتوانست با امتیاز عالی قهرمان جهان و المپیک را از پای درآورد.

اسماعیلی که یکی از جوانترین نفرات کشتی حاضر در پاریس به شمار می رود با شکست لوئیس اورتا سانچز کوبایی راهی نیمه‌نهایی شد.

حریف جوان دزفولی ورزش ایران در این مرحله اسلاویک گالستیان دارنده نشان برنز مسابقات جهانی از ارمنستان بود.

سعید کشتی کشتی ایران که با هنرنمایی خود در قلب اروپا جهان این رشته را متحیر خود کرده بود در دیدار نیمه نهایی کار سختی در برابر قهرمان ارمنی ها نداشت و در سه دقیقه نخست توانست ۹ امتیاز را کسب کند.

البته در دقیقه سوم این کشتی حریف ارمنی، اسماعیلی را ضربه فنی کرد اما چلنج به موقع مربیان وی را از یک شکست زودهنگام نجات داد. اسماعیلی در کش و قوس کشتی در سه دقیقه نخست روی فنون حریف ارمنی چهار امتیاز را از دست داد.

کشتی پر کش و قوس جوان دزفولی با اسلاویک گالستیان در نهایت با نتیجه 10 بر چهار به سود اسماعیلی به پایان رسید تا او شگفتی ساز 2 وزن پایانی مسابقات فرنگی لقب بگیرد.

او حالا یکی از مهمترین مدعیان کسب مدال طلای این وزن به شمار می رود و آماده است تا به مانند محمدرضا گرایی بتواند ایران را به عنوان ابرقدرت دسته ۶۷ کیلوگرم معرفی کند. گرای نیز در المپیک ۲۰۲۰ توکیو با شکست پرویز نصیبوف اوکراینی به مدال طلای این وزن رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار