همگام با المپیک؛ چراغ دایره طلایی پاریس روشن شد

آغاز جدال غول‌ها در دایره طلایی المپیک؛ برخورد امین میرزازاده به صخره غول کوبایی

تهران (پانا) - مسابقات کشتی فرنگی المپیک پاریس از ثانیه‌های پیش آغاز شد و 2 نماینده ایران بر روی تشک خواهند رفت.

کد مطلب: ۱۴۹۲۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز جدال غول‌ها در دایره طلایی المپیک؛ برخورد امین میرزازاده به صخره غول کوبایی

مسابقات کشتی فرنگی المپیک پاریس از امروز در پاریس آغاز شد، فرنگی‌کاران ایران بروی دایره طلایی کشتی مهمترین رویداد ورزش جهان به مصاف رقبای سر سخت خود می‌روند.

۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن‌نژاد، ۶۷ کیلوگرم: سعید اسماعیلی، ۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی‌نژاد، ۸۷ کیلوگرم: علیرضا مهمدی، ۹۷ کیلوگرم: هادی ساروی،۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده، ۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن‌نژاد، ۶۷ کیلوگرم: سعید اسماعیلی، ۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی‌نژاد، ۸۷ کیلوگرم: علیرضا مهمدی، ۹۷ کیلوگرم: هادی ساروی و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده ترکیب تیم ایران را تشکیل دادند.

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن‌نژاد و امین میرزازاده در وزن۱۳۰ کیلوگرم بر روی تشک رفتند.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی مهدی محسن نژاد نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس در رده پنجم رنکینگ جای دارد. یکی از ۸ کشتی گیر خارج از رنکینگ، حریف این جوان آینده‌دار کشتی کشور در دور نخست خواهد بود. 

42214505-a476-4bd8-a9ea-0aa854b2fc2a

محسن نژاد در دومین مبارزه خود و در یک چهارم نهایی مقابل کنچیرو فومیتا دارنده مدال نقره المپیک توکیو و ۲ طلای جهان صف‌آرایی خواهد کرد. در صورت پیروزی این شیر جوان بیشه کشتی ایران، 

ژولامان شارشنبکوف دارنده مدال های طلای جهان ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ از قرقیزستان و یکی از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی در انتظار محسن نژاد خواهد بود.

47154caa-2cf3-4432-97d6-3344ecbc4c1e

امین میرزازاده، مرد طلایی کشتی فرنگی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو در آخرین میدان حضورش در مسابقات قهرمانی جهان در بلگراد، توانست نشان طلای این پیکارها را کسب کند. امروز بر روی تشک خواهد رفت.

دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۳ در دور نخست به مصاف یکی از ۸ کشتی گیر خارج از رنکینگ می‌رود. برنده مسابقه آدام کون آمریکایی و رقیبش در دور نخست مقابل میرزازاده بر روی تشک صف‌آرایی می‌کند.

رضا کایالپ ترکیه‌ای بخاطر دوپینگ از المپیک اخراچ شده است و میخایین لوپز اسطوره سنگین وزن جهان و دارنده ۴ طلای المپیک و ۵ طلای جهان از کوبا، سدی مستحکم برابر جوان جویای نام کشتی فرنگی ایران است.

شکست نماینده آمریکا مقابل میرزازاده

نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان در نخستین دیدارش در بازی‌های المپیک پاریس مقابل حریف آمریکایی به پیروزی دست یافت.

رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی از ساعت ۱۵ امروز به وقت محلی (۱۶:۳۰ به وقت ایران) رسماً آغاز شد که مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم به عنوان نمایندگان کشورمان به مصاف حریفانشان رفته‌اند.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک از سد آدام کون از آمریکا گذشت و راهی مرحله بعد شد. وی در دور بعد به مصاف برنده میخایین لوپز، دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان از کوبا و لی از کره جنوبی می‌رود تا شاهد جذاب‌ترین رقابت این وزن در این مرحله باشیم.

میرزازاده در المپیک توکیو هم در همین مرحله به مصاف لوپز رفته بود که با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب حریف نامدارش شده بود، هرچند با راهیابی لوپز به فینال با پیروزی در مسابقات شانس مجدد به رده‌بندی رسیده بود، اما در دیدار رده‌بندی مغلوب رضا کایالپ از ترکیه شد و به عنوان پنجمی بسنده کرد.

مهدی محسن‌نژاد دیگر نماینده کشورمان در امروز و در وزن ۶۰ کیلوگرم که ۱۷ نفر حضور دارند، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف عبدالکریم فرگات از الجزایر می‌رود که در صورت گذر از این حریف باید با برنده کشتی میان کوین آرماس رودریگوئز از کوبا و کنیچیرو فومیتا، نایب قهرمان المپیک توکیو و دارنده مدال‌های طلا (۲۰۱۷ و ۲۰۱۹)، نقره (۲۰۲۳) و برنز (۲۰۲۲) جهان از ژاپن مبارزه کند.

IMG_20240805_182056_617

خبر در حال تکمیل/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار