یزدانی در اندیشه زدن رکورد جهان پهلوان تختی؛

گذر از نام تختی با استخراج طلا در المپیک ممکن نیست

رنگ مدال به تختی عزت نداد، منش پهلوانی تختی را عزت‌دار ورزش ایران کرد

تهران (پانا) - حسن یزدانی امید طلایی کاروان ورزش ایران در المپیک پاریس در ادنیشه کسب دومین طلای خود و دست یابی به رکورد جهان پهلوان تختی است.

کد مطلب: ۱۴۸۹۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
گذر از نام تختی با استخراج طلا در المپیک ممکن نیست

حسن یزدانی امید طلایی کاروان ورزش ایران در المپیک پاریس، (طلای المپیک 2016 ریو و مدال نقره 2020 توکیو) را در کارنامه دارد. ویترین افتخارات حسن یزدانی با مدال‌های خوش رنگ طلا، نقره و برنز مسابقات جهانی و جام جهانی تزئین شده است.

حسن یزدانی رکورد دار کسب طلای بازی‌های آسیایی در این رویداد مهم ورزش قاره کهن در ادوار بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا و 2023 هانگژو، مرد طلایی کشتی ایران لقب گرفته است. طلای قهرمانی آسیا و بازی‌های همبستگی اسلامی را در کارنامه دارد.

یزدانی، از بیشه شیرهای ایرانی گام به المپیک 2024 پاریس گذاشته است. بزرگترین، لقبی بود که اتحادیه جهانی کشتی به حسن یزدانی داد.

3515286

حسن یزدانی در اندیشه کسب دومین طلای المپیکی خود، مسیری سخت را در پیش دارد. میدان المپیک پاریس، برای هیچ کشتی‌گیری قابل پیش‌بینی نیست و باید دید شانه کدام غول‌های جهان در خاک حذف با دایره طلایی این رویداد مهم ورزش جهان آشنا خواهد شد.

صحنه المپیک پاریس، شاید بستر تاریخ سازی و رکوردزنی مرد طلایی کشتی ایران در المپیک 2016 ریو و 2020 توکیو باشد، یزدانی جایگاه مدلی جهان پهلوان غلامرضا تختی و هادی ساعی را هدف گیری کرده است.

رکورد 16 ساله هادی ساعی در کسب 2 طلای المپیک در دهه‌های اخیر شکسته نشده است، یزدانی می‌خواهد با شکار دومین طلای المپیکی خود از ساعی پیشی بگیرد.

جهان پهلوان تختی که استاد دانشگاه مردانگی و پهلوانی در تاریخ ورزش کشور است، از بحث کسب مدال هم پر افتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ورزش کشور است. طلای 1956 ملبورن، نقره 1952 هلسینکی و نقره 1960 رُم را در کارنامه ورزشی خود دارد، این مدال‌ها هیچگاه ضامن زنده نگه داشتن نام جهان پهلوان تختی در بین ملت ایران نبود.

بلکه منش مردانگی و پهلوانی غلامرضا تختی را با نام جهان پهلوان در تاریخ ورزش ایران زمین ماندگار کرد. رنگ مدال به تختی عزت نداد، مردم داری و خصلت پهلوانی غلامرضا تختی را به عزت‌دار ورزش ایران تبدیل کرد. تختی در دایره طلایی کشتی همواره در خاک احترام به ملت ایران و کوچکی خود در برابر مردم بود.

تختی مرد میدان پهلوانی و جوانمردی در ورزش کشور بود، بدون در نظر گرفتن برد و باخت، فقط برای دل و شادی ملت ایران کشتی می‌گرفت. تختی بر تخت جاودانگی در تاریخ ورزش ایران تکیه زد. شاید رکورد تختی به لحاظ مدالی زده شود، ولی رکورد محبوبیت تختی در قلب ملت ایران غیر قابل دست یابی است، زیرا این رکورد از جنس جاودانگی است، خوشرنگ‌ترین مدال یعنی عشق یک ملت، بر سینه جهان پهلوان تختی نقش بسته است.

گذر از نام تختی با استخراج طلا در المپیک ممکن نیست، نام جهان پهلوان تختی در قلب و روح ملت ایران جاودانه است.

2079213

مجسمه جهان پهلوان تختی ‎در موزه آکادمی ورزش آمریکا، با یک دست ساخته شده است، زیرا در جریان یکی از مسابقات بین المللی وقتی با حریف آمریکایی سر شاخ شد و دید دست کشتی‌گیر آمریکایی آسیب دیده است، با یک دست کشتی گرفت؛ این مجسمه با یک دست ساخته شدتا تاریخ او را فراموش نکند.

منش پهلوانی و جوانمردی تختی فراتر از مرزهای ورزش ایران و قاره کهن است، قهرمانان ما باید یاد بگیرند، با یک دست قله محبوبیت در قلب ملت را فتح کنند. مدال المپیک، عیار ارزش‌گذاری منش قهرمانان نیست، بلکه فقط نام آنها در تالار قهرمانان ایران در تاریخ المپیک به ثبت خواهد رسید. قهرمانان ایران هم‌تراز با کسب خوشرنگ‌ترین مدال المپیک، شخصیت خود را در ابعاد مختلف با جنس مردانگی و جوانمردی جلا داده و طلایی کنند.

کاروان کشتی ایران، با 11 کشتی‌گیر در رشته‌های آزاد و فرنگی قدم به دایره طلایی مسابقات المپیک پاریس خواهد گذاشت. فرنگی‌کاران ایران هم برای درو کردن مدال در این رقابت‌ها کمر همت را بسته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار