افتتاحیه المپیک پاریس در منطقه پرواز ممنوع

تهران (پانا) - کشور فرانسه برنامه‌های مدونی را برای برگزاری هرچه‌بهتر المپیک در نظر گرفته است.

کد مطلب: ۱۴۸۹۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
 افتتاحیه المپیک پاریس در منطقه پرواز ممنوع

بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس از جمعه به طور رسمی افتتاح می‌شود و اکنون مقدمات نهایی برای مراسم افتتاحیه در حال انجام است.  برخی از جزئیات مراسم افتتاجیه بازی های المپیک در رودخانه سن اعلام شده است. 

۱۸۰ قایق و ۲۴۰ اتوبوس

پایتخت فرانسه برای یک رویداد بزرگ آماده می‌شود. بیش از ۳۲۰ هزار تماشاگر می‌توانند از مراسم افتتاحیه دیدن کنند. ورزشکاران در امتداد رودخانه سن درون ۱۸۰ قایق قرار خواهند گرفت و ۲۴۰ اتوبوس نیز ورزشکاران را از دهکده المپیک به منطقه پل آسترلیتز خواهند رساند. طول مسیر حرکت قایق‌ها شش کیلومتر و ایستگاه آخر در نزدیکی برج ایفل است. 

در طول مسیر قایق‌ها، تابلوهای نقاشی، تزئینات دیگر و نمایشگرهای مخصوص قرار دارد که هنر کشور میزبان را به نمایش خواهند گذاشت. بخش پایانی مراسم در میدان تروکادرو برگزار می‌شود، جایی که ۱۲۰ نفر از سران کشورهای دعوت‌شده در آنجا گردهم می‌آیند. امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نیز در آنجا سخنرانی خواهد داشت.

ورزشگاه دو فرانس در انتظار شروع مسابقات است.

آسمان بسته

اقدامات امنیتی جدی در این دوره بازی‌های المپیک لحاظ شده است. در این مراسم ۴۵ هزار نیروی انتظامی بر نظم مراسم افتتاحیه نظارت خواهند داشت. تمامی افرادی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در افتتاحیه المپیک و پارالمپیک شرکت دارند، از قبل تحت بررسی امنیتی قرار خواهند گرفت.

اکنون حصار فلزی در امتداد رود سن در خیابان‌های پاریس نصب شده است که مانع رفت و آمد ساکنان می‌شود.

از ساعت ۱۸.۳۰ تا ۲۴ روز مراسم، آسمان در شعاع ۱۵۰ کیلومتری پاریس به روی هواپیماهای غیرنظامی بسته می‌شود و هواپیماهای فرودگاه‌های محلی به جز خدمات اضطراری قادر به برخاستن یا فرود نخواهند بود. 

نظارت پلیس فرانسه بر رودخانه سن

مراسم افتتاحیه المپیک پاریس قطعا به عنوان بزرگترین مراسم افتتاحیه المپیک در تاریخ ثبت خواهد شد. منحصربه‌فرد بودن آن نه تنها در مسیر رودخانه ورزشکاران، بلکه در دسترس بودن آن برای تماشاگران است که می‌توانند افتتاحیه را تماشا کنند.

به زودی پاریس رکورد جهانی تعداد حضور تماشاگر در مراسم افتتاحیه المپیک را به خود اختصاص خواهد داد.

63109537

63109524

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار