والیبال لیگ ملت‌ها؛ فردا، مصاف ایران - ژاپن

تهران (پانا) - هفته دوم دور گروهی ششمین دوره والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ فردا با حضور تیم ملی ایران آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۷۹۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
والیبال لیگ ملت‌ها؛ فردا، مصاف ایران - ژاپن

در این دوره از رقابت‌ها ۱۶ تیم حضور دارند که در دور گروهی به صورت دوره‌ای در ۳ هفته به مصاف هم می‌روند. در این دوره تیم ترکیه جایگزین چین شد و نخستین بار حضور در لیگ جهانی را تجربه کرد. در هر هفته تیم‌ها به صورت ۸ تیمی در دو گروه مسابقه می‌دهند و جدول مسابقات به صورت کلی و با اولویت ترتیبی تعداد برد و امتیاز محاسبه می‌شود و در پایان ۸ تیم برتر به دور یک چهارم نهایی که در ووچ لهستان برگزار خواهد شد، صعود می‌کنند. تیم روسیه به مانند دوره قبل به علت بحران اوکراین در این دوره نیز از رقابت‌ها کنار گذاشته شد. ۵ تیم برتر دور گروهی لیگ ملت‌ها که تاکنون مجوز دریافت نکرده باشند به المپیک ۲۰۲۴ صعود می‌کنند.

در هفته نخست مسابقات تیم‌ها در دو شهر آنتالیا ترکیه و ریودوژانیرو برزیل رقابت کردند، در هفته دوم فوکواوکا ژاپن و اوتاوا کانادا میزبان مسابقات هستند و میزبانی هفته سوم را لیوبیلیانا اسلوونی و مانیل فیلیپین بر عهده خواهند داشت. مرحله نهایی در اطلس آره نا در شهر ووچ لهستان برگزار خواهد شد.

برنامه روز نخست هفته دوم به این شرح است: 

هفته دوم: 

در فوکواوکا ژاپن: 

سه شنبه ۱۵ خرداد: 

آلمان - برزیل 

لهستان - بلغارستان

ایران - ژاپن (سالن اکسهیبیشن سنتر - ساعت۱۳:۵۰)

تیم ایران پیش از این ۱ - ۳ از تیم‌های صربستان و کوبا، ۰ - ۳ از ایتالیا و ۲ - ۳ از آرژانتین شکست خورد.

در جدول فنی مسابقات تا پایان هفته نخست میلاد عبادی پور و آرمان صالحی در فهرست دریافت کنندگان در رده‌های اول و دوم قرار گرفته اند.

در این زیرگروه تیم‌های اسلوونی و ترکیه نیز حاضر هستند.

در اوتاوا کانادا: 

سه شنبه ۱۵ و بامداد چهارشنبه ۱۶ خرداد: 

آرژانتین - آمریکا 

کانادا - کوبا 

تیم‌های صربستان، هلند و ایتالیا و فرانسه نیز در این زیر گروه حضور دارند.

در جدول تیم ایتالیا با ۴ پیروزی و ۱۱ امتیاز در صدر قرار دارد و تیم‌های اسلوونی با ۴ برد و ۱۰ امتیاز دوم و کوبا با ۳ برد و ۱۰ امتیاز سوم هستند. تیم‌های فرانسه و لهستان (قهرمان دوره قبل) با ۹ امتیاز در رده‌های چهارم و پنجم جای گرفتند و ژاپن با ۸ امتیاز در رده ششم جای گرفت و تیم کانادا با ۷ امتیاز هفتم است. تیم‌های ۶ امتیازی برزیل، آرژانتین و هلند در رده‌های هشتم تا دهم قرار گرفتند. تیم‌های ۳ امتیازی آلمان، آمریکا، صربستان و بلغارستان نیز یازدهم تا چهاردهم هستند. تیم‌های ترکیه و ایران با یک امتیاز در رده‌های پانزدهم و شانزدهم جای گرفته اند. ۵ تیم برتر این رقابت‌ها که تاکنون مجوز المپیک کسب نکرده اند، صعود خواهند کرد.

برنامه سایر بازی‌های ایران به این شرح است:

پنجشنبه ۱۷ خرداد: ایران - برزیل (ساعت۶:۳۰)

جمعه ۱۸ خرداد: ایران - بلغارستان (ساعت۶:۳۰)

شنبه ۱۹ خرداد: ایران - ترکیه (ساعت۶:۳۰)

چهارشنبه ۳۰ خرداد: ایران - آمریکا (ساعت ۱۴:۳۰)

پنج شنبه ۳۱ خرداد: ایران - هلند (ساعت ۱۰:۳۰)

جمعه اول تیر: ایران - فرانسه (ساعت۶:۳۰)

یک شنبه ۳ تیر: ایران - آلمان (ساعت ۶:۳۰)

در دوره قبل در سال ۲۰۲۳ تیم‌های لهستان، آمریکا و ژاپن اول تا سوم شدند.

به تیم قهرمان یک و به تیم نایب قهرمان نیم میلیون دلار اهدا خواهد شد. تیم‌های سوم و چهارم هم ۳۰۰ و ۱۸۰ هزار دلار دریافت می‌کنند. در مرحله گروهی تیم‌های برای هر پیروزی ۹۵۰۰ دریافت می‌کنند و به تیم بازنده ۴۲۵۰ دلار پرداخت می‌شود.

مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها از سال ۱۹۹۰ با نام لیگ جهانی والیبال برگزار شد و از سال ۲۰۱۸ به نام فعلی تغییر یافت. با احتساب ۳۲ دوره قبلی مسابقات، تیم برزیل با ۱۰ قهرمانی ۷ نایب قهرمانی و ۴ سومی رکورددار است و تیم‌های ایتالیا با ۸ قهرمانی ۳ نایب قهرمانی و ۴ سومی در رده دوم، روسیه (با احتساب نتایج شوروی سابق) با ۵ قهرمانی ۵ نایب قهرمانی و ۶ سومی در رده سوم قرار دارند. فرانسه ۳ و آمریکا و لهستان ۲ بار و تیم‌های کوبا، هلند و صربستان یک بار قهرمانی لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها را تجربه کرده اند. مسابقات در سال ۲۰۲۰ به علت شیوع بیماری کرونا برگزار نشد.

تیم ایران یازدهمین حضور خود را در سال ۲۰۲۴ تجربه می کند. تیم ایران در سال ۲۰۱۳ نهم، در سال ۲۰۱۴ و در درخشانترین حضور خود چهارم، در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۲۲ هفتم و در سال ۲۰۱۶ هشتم شد، در سال ۲۰۱۷ در رده ۱۱ قرار گرفت و در سال ۲۰۱۸ دهم شد. ملی پوشان ایران در سال ۲۰۱۹ پنجم و در سال ۲۰۲۱ دوازدهم شدند و در سال ۲۰۲۳ در رده چهاردهم جای گرفتند. تیم ایران قبلا در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ به مرحله نهایی راه یافته است.

تیم ایران تاکنون در ۱۳۲ بازی لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها ۵۸ برد و ۷۴ باخت کسب کرده و ۲۳۸ ست برده و ۲۶۷ ست را واگذار کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار